...

mandag 10. mai 2010

Turistskip i snøvkave...


Ja, for her snøva det igjen i går kveld. Eg som hadde bestemt at det var snart sommar... Tydelegvis ikkje noko eg er autorisert til? Det lynte i blitz frå turistskipet som passerte. Sikkert fasinerte turistar, som synes det er kjekt med norsk vinter i mai??? Eller fortvila menneske som trudde dei skulle få sjå eit vårvakkert vestland, med grøne lier og ein vakker solnedgang? Uansett, turistsesongen er i gang. Og DET er eit sikkert vårteikn!




I dag er snøven smelta vekk, og sola skin. Men det er kaldt...
Ha ein vakker dag, og tenk positivt! Det er på den måten ein kjem absolutt lengst!

Elin :)

11 kommentarer:

  1. Har aldri opplevd maken jeg. sto opp til snøvær idag. Merkelig.
    Men det er bare å tenke positivt ja. været får man uansett ikke gjort noe med.
    Du har fin utsikt da. Mange flotte båter som seiler forbi...
    Ha en kjekk dag

    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Så gøy med slikt besøk da:)

    SvarSlett
  3. Så nært det kom deg..
    Nesten så dei ser kva du har på brødskiva.. ;-)
    Herleg med sol igjen!

    Ha ei flott ny veke!

    SvarSlett
  4. Så fantastisk..å ha skip seilende rett utenfor! Må føles spesielt med slik utsikt tror jeg.
    Her hagler og snør det om hverandre her. I mai ja.
    Hrrumff! Liker det ikke :(
    Men slik er det. Av og på. Har ikke vært med på makan på lange tider.
    Får finne på noe kos inne istedet :)

    God klem fra Line

    SvarSlett
  5. Sola har jobba godt med få unna snøen som falt i natt - hurra! Her kan det godt kommer snø helt fram til juni, så vi er ikke så overraska over at Kong Vinter ikke har lyst til å slippe taket.
    Trøster meg med å se på dine vakre bilder, da gjør det ikke så mye hvilket vær vi har. Bildene dine tiner en frossen sjel og varmer et frossent hjerte!

    SvarSlett
  6. Uff ja, ikke moro med slikt vær.. her henger det store mørke skyer, regner og hagler om hverandre!
    Så utrolig flotte bilder, må være gøy å se disse flotte skipene seile forbi :) Kan tenke meg at noen er litt forskrekket hi hi..
    snow??? What?? :))
    Ja det er viktig å tenke positivt, liker dine flotte ord!!♥
    Nå skal jeg lage meg en stor kopp kaffe og nyte gamle interiørblader.. må ha litt inspirasjon mens jeg drømmer om sola .)
    En herlig dag ønskes kjære Elin!.)
    Gode klemmer fra meg, Anki

    SvarSlett
  7. he he ja du har den nesten ved kjøkkenbordet:)så flott...det er..:)
    Ja...det er sant Elin...jeg lyver faktiskt aldri...ikke en hvit løgn en gang....
    det er ikke så ofte jeg kjøper ting fra butikker lenger..for jeg får tak i så mye bra og billig:)jeg er jo som en loppe...jeg er overalt he he he
    ha en flott dag
    eddaKlemmer til deg snuppa i vest:)

    SvarSlett
  8. Ja, det var nesten besøk rett inn på kjøknet! Gedigne de båtene er. Nå har jeg fått fyr i peisen min, slik at hiet mitt skal bli godt og varmt. Blir ikke mye husarbeid på meg i dag, er jo som sagt i streik. Jeg skal bare sitte her med pc-en min, sørge for daglig drift og passe på slik at Sofie ikke spiser for mye kattemat, lego og anna rask:-)

    Klem

    SvarSlett
  9. Mona Villa Vårfrubakken10. mai 2010 kl. 13:08

    Vakkert er det jo med disse skipene, og de syns sikkert det er helt fantastisk med snøvær i mai,tenk så lite som skal til for å glede dem...... ha en fin vårdag selv om det er kaldt...klem

    SvarSlett
  10. Enig Elin, det er et deilig vårtegn med skipene som haster seg frem i storfjorden. Sol sol kom igjen solen er min beste venn. Jeg er lei av vinter nå.
    Klem
    Therese K

    SvarSlett
  11. KJedelig med snø ja.. Har snøa her å i de siste dagene!! :)
    Men ellers så må det være herlig å ha en sånn lekker utsikt :)

    Nå må da snøen være ferdig.. og sommer må få slippe til nå :)
    Vi satser på det!!

    HA en fin mandag!
    Klem

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!