...

søndag 30. mai 2010

Frå fjord til fjell



I dag har vi vore på langtur. Heilt til Geiranger. Og det var ein nydeleg dag å ta turen på. I går kveld hadde vi GP fest saman med gode vener, og kosa oss med reker. Etter ein sein kveld, eller tidleg morgen, søv vi lenge, og sette kursen innover. Eg hadde sånn ca. bestemt meg for å ta ein treningstur i denne vakre naturen. Og vel inne sette eg kursen oppover dalen. Starta nede ved sentrum ved fjorden. Og opplevinga var storslått. Å få kjenne inntrykka så tett på, få slørete fossefall over panna på vegen oppover... Utsikt som folk betalar i massevis for å få oppleve...  Ubeskriveleg! Og til slutt stod eg på 1000 meter over havet. Det tok akkurat to og ein halv time, og eg kjem ALDRI til å gløyme denne dagen! Skulle ynskje at eg hadde med kameraet mitt, SÅ mange fine motiv! Blei nokre når eg kom ned til bilen igjen! Vil dele eitt av desse med dokke, frå ein av verdas vakraste fjordar :)



Det nærmar seg sommar, vèret er fantastisk, nettene lyse og nesten ikkje til å gå glipp av...

Ynskjer dokke alle ei vakker, ny veke! Bruk henne godt!

Klem
Elin


23 kommentarer:

  1. Det er så nydelig i disse fjordene!! savner tiden da vi var mye i Hardanger når mannen jobbet der! Så vakker natur å lade opp i ;)

    Nå gleder jeg meg enda mer til sommerens ferie med lange turer innover i de flotte fjellene i sogn :)

    klem

    SvarSlett
  2. Deilig dag i dag :)

    Vi har også vert på langtur -- kosa oss masse

    Neste gang stopper du kansje ved eidsvatnet -- kansje har vi tid sammen til å gå turen

    smil fra monika

    SvarSlett
  3. Geiranger er vakkert det. Kor var du hen? Tok du båten og gjekk opp?

    SvarSlett
  4. Katalogbilde!!! For en vakker plass dere bor!

    SvarSlett
  5. Flott bilde ikkje dum ide når ein skal på svigersøndag ;) Kos dej i fineveret !! klem

    SvarSlett
  6. Høres ut som en deilig dag!

    Og så lekkert klokkebordet ble! Helt unikt :)

    Ønsker deg en nydelig kveld og ny uke!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  7. Å - det var virkelig nydelig!! Norge fra sin beste side...

    SvarSlett
  8. Hørtes ut som en toppers dag. For ett vakkert bilde.Heia Norge sier jeg bare:))

    SvarSlett
  9. Neste gang må du ta med kamera slik at vi kan "bli med deg" på tur:-)

    Håper du fikk sove litt lenge i dag, jeg våknet nokså tidlig, men det var bare å snu seg rundt og sove videre. Herlig!

    God ukestart-klem

    SvarSlett
  10. Ja, her er det flott. Vi var ein tur i Geiranger seinast i fjor vår. Hadde ein nydelig tur i flott vær. Ha ei fin, ny veke du også. Klem frå Sigfrid

    SvarSlett
  11. VAKKERT!
    Måtte det verte mange slike dagar...
    Ha ei vakker veke :-)

    SvarSlett
  12. Norgesreklame! Bare vakkert! Den turen skulle jeg gjerne tatt sammen med deg! Høres ut som en deilig dag!

    Ønsker deg en god kveld!

    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  13. Fantastisk bilde fra Geiranger! Så vakkert med de gule blomstene i forgrunnen. HELT HERLIG!

    SvarSlett
  14. Heia ELin!!
    Du verden så flott eit bilde !!
    Å jau,Geiranger er ein kjempe flott plass !! Så eg vil gjerne tru at du hadde ein super fin tur !
    Men neste gang kan du ta turen hit ut til havet å nyte synet av sola går i havet under blank hav:))

    Ha ein fin dag Elin,kos deg uansett kva du skal gjere!!
    Klemmer!

    SvarSlett
  15. Nydelig vakkert bilde... ja vi bor i et utrolig vakkert land..med variasjoner i naturen som andre kan misunne oss..


    ha en strålende fin dag Elin..

    klem O=)

    SvarSlett
  16. Ja..tenker den turen var fantastisk:)flott klokkebord du har laget....fjongers:)her har det vært å stå på marked i to dager...nå tilbake til malingspannet...mest lister igjen:)
    kos deg snuppa..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  17. For et klokkebord da!!!! Du er jo kjempedyktig vil jeg si! OG kunstnerisk... Sånn vert det når man får tru på seg selv, skjønner du.. Og den turen du har hatt til Geiranger, ja den kan alle oppleve bare man setter av litt tid som du har gjort. Flott bilde!

    SvarSlett
  18. Du bor jo midt i Norges navle du Elin,
    helt fantastisk...
    Ønsker deg en fin dag:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  19. Åh så vakkert. Tipper dere hadde en flott utr ja. ;o)

    Ønsker deg en fin uke.

    Klem Simone ;o)

    SvarSlett
  20. Alltid fantastisk å komme på "besøk" til deg, Elin - vet jeg kan glede meg til vakre fotos, flott natur og herlig styling. Ønsker deg en deilig uke! Klem klem fra Laila

    SvarSlett
  21. Åh. Postkort-utsikt! Ubeskrivelig nydelig!
    Det hørtes veldig forfriskende og herlig med en slik tur.

    God klem fra Line

    SvarSlett
  22. Underbar vacker bild, jag längtar att göra ett besök i ditt vackra land. Min man talar så varmt om Norge. Han tycker det är ett så vackert land och trevliga människor. Han arbetar som pilot han har vait där i sitt jobb och flygit helikopter.
    Ha en bra vecka, här har vi riktigt sommar väder idag.
    Kramen från mig till dig!!!
    Raina

    SvarSlett
  23. Så vakkert....jeg lengter etter en skikkelig fjelltur, men sitter her med en sår hals etter det kalde været. Likevel er man jo ute og fikser og ordner.....ha en nydelig uke....klem

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!