...

mandag 3. mai 2010

Panner til begjær...


Lekre gamle panner står på dagsorden her i heimen. Eg har lenge planlagt å setje nokre til pynt på kjøkkenet. Og i dag, med konstante snøvbyger, og kvit plen, var det berre å setje i gang. Den beste medisinen når eg deppar, er å gjere ting eg elskar. Så får ein tenne nokre stearinlys, setje på yndlingsmusikken, og berre late som om alt er som det skal. Pannene er kjempefine, slitne under, men like fine utanpå. Bordet eg laga til sist veke, står i frambygget på kjøkkenet. Kjenner på meg at eg kjem til å gjere drastiske ting i vekene framover... It`s time for a change ;)




Lillebror kom akkurat og klaga, for det er nok snøv på parabolantenna... 3.mai!!! Ja, eg veit eg sutrar no. Men det får no vere måte på!!!

Håper vèret er bedre der du er!

Elin

16 kommentarer:

  1. Heisann! Jeg titter innom bloggen din så og si daglig, og du har så mye flott å vise! :) Nydelige bilder - kjempefine gamle kjeler du har satt fram, de minner meg om barndommens middager hos bestemor.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så kjedelig med snø nå! Føler med deg, virkelig! Jeg klagde i dag over at det var litt kald vind, men solen skinner og snøen er "long gone", så skal ikke klage mer ihvertfall!

    Du har et nydelig hjem, så utrolig flott og dekorativt med de gamle kjelene! Likte også stuebordet nedenfor veldig godt.

    Mandagsklem og solstråler til deg!

    SvarSlett
  3. Så flott, den sorte kommoden likte jeg utrolig godt. Ha en fin uke, lite trøst, men... her snør det også, god klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Så flott!! Ser du har forandra på ein del sidan sist e var på besøk. Gleda me til å sjå. Sei frå når e veit meir, hadde vært kjekt med ein fototur i solnedgang.,....

    GO'klemma

    SvarSlett
  5. Woww digger den sorte kommoden din. Kjempe fine bilder du viser.....som alltid.

    Likte også godt teppet ditt på gulvet. Jeg er ute etter et liknende bare noen toner lysere.

    Så si gjerne ifra om du kommer over noen alle. Er det frekt av meg å spørre hvor du har fått tak i ditt? ;-)

    Ellers må du og dine ha en super duper uke videre.

    Klem, vivian ***

    SvarSlett
  6. Stilig stilig !!!! Artig med slike gamle ting, skulle tatt ei opprydding i skapet til lillebror eg også,men trur vi drøyer til lammetida er over går så vanvittig med kle no. Du veit skal berre inn i fjøsen litt, men det lukta no likavel så alt blir til fjøskle :) Men det er no kjekt me da :) Her inne legg det ikkje ned snø. Ha ein fin vinterkveld :) KLEM ♥ MILLA ♥

    SvarSlett
  7. Stilig, du ser tøffe ting i kvardagsting!!

    Glad eg har vinterdekk :-)

    SvarSlett
  8. heisan --- i dag har VI lov til å klage ;(
    kan ikkje si eg liker dette snøværet -- men ka kan vi gjøre da .. ingen ting

    Nydfelig bilder -- som vanlig
    smil fra monika

    SvarSlett
  9. Så kult du har stæsjet det! Mye rart man kan bruke som ikke jeg har tenkt over!

    Likte også den sorte kommoden med glassknottene veldig godt!!!

    Klemmer i snøværet... Ønsker deg litt sol, sender det nå!

    SvarSlett
  10. idag har det vært nesten alle årstider på en dag..snekkeren fortviler over snøven ;) han har reist en vegg + litt til..spennende :)
    gikk meg en laaaang tur idag tidlig..så har jeg vært på Moa og kjøpt flis til badet..sjakkruta ble det..spennende det også ;)
    nå ikveld så krangler ryggen igjen..skikkelig vondt,håper det går fort over..
    heia heia hei heia Aafk!!! ;) no toppa dei igjen tabellen!!!
    klem til deg Elin :)
    Anne♥♥♥

    SvarSlett
  11. Herlig som alltid, Elin, og takk for at du sendte så mange av dine følgere og lesere over til meg, - utrolig glad for det:-) Jeg har ikke alltid så mye tid til å skrive, men jeg følger alltid med på det du gjør og du er en av de første jeg må innom når jeg tar meg tid! Gleder meg til å se hva du finner på framover;-) Klem fra Laila

    SvarSlett
  12. Mål og meining3. mai 2010 kl. 22:07

    Ja, huttetu, her snør det også, og no er det evig nok!

    Eg har tent lys og leika vinter i ettermiddag, det gjekk heilt fint, ikkje spor vanskeleg å kome i rette modus.

    Dei klaga over at klimatoppmøtet i København før jul var så mislukka. Ja, mon det? Eg trur forsyne meg at dei har klart å stoppe den globale oppvarminga, eg! Det har i alle fall vore veldig kaldt heilt sidan møtet....

    Du lagar det fint for alle som kjem på besøk til deg, som vanleg, Elin.

    (...og heia Aafk, dette har vore ein stor kveld, igjen!)

    Klem, Regina :)

    SvarSlett
  13. Hei Regina! Eg drit i snøven akkurat no! Tante sin godgut vart kåra til banens beste :) Så no er eg berre superglad! Berre så synd at ballen gjekk i tverrliggaren! Men eg kan godt synge litt julesongar no; spørs berre kva eg skal velge? "Eg er så glad kvar maikveld", eller "Du grøne, glitrande bjørk med museøyrer, god dag..."

    Ha ein fin kveld Regina!
    Klem frå meg!

    SvarSlett
  14. SÅ herlige bilder :)
    Du har et vakkert hjem med masse herlige godbiter!

    Og en annen ting, du er så flink til å sette sammen ting sånn at det blir bare NYDELIG!!

    Klem fra meg i svingen!

    SvarSlett
  15. vikrleig vakkert Elin...

    gamle panner eller andre gamle ting skaper en hekt spesiell atmosfære i et hjem syns jegO=)

    Nydelige bilder..

    klem O=)

    SvarSlett
  16. Hei Elin.
    Vi har vel lov til å sutre litt. Jeg er også lammeslott over snøen som aldri gir seg. Jeg ønsker virkelig vår. Jeg har begynt på nedtellingen. I dag er det 31 dager til jeg er ferdig med utdannelsen. Det skal bli så godt og jeg gleder meg mye til 3. juni kl 15.00. Tenker på deg Elin. Du har en plass i hjertet mitt. Stoooor klem fra meg.
    Therese K

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!