...

lørdag 22. mai 2010

Drivvedsoppheng til Raina :)


For veldig lenge sidan hadde eg ein rimekonkurranse. Eg trekte ut Raina med den vakre bloggen Stenlycka som vinnar. Anbefaler dokke verkeleg eit besøk til henne! Eg skulle lage henne eit drivvedsoppheng og sende omgåande. Trudde eg. Det skulle vise seg å bli vanskeleg å finne den rette fjølenden. Fjøra er tom for drivved i år! Her har ikkje vore vinterstormar, og den sedvanlege dungen med rot og rusk langs sjøen finns ikkje... Fint for oss når badesesongen startar, men trasig for meg som hadde lovd presang til Sverige! Prøvde meg på ei fjøl, som sprakk på midten. Frustrasjonen har vore stor, for eg hadde sett for meg at dette skulle vere fort gjort! Til slutt hadde eg hellet med meg, og fann noko drivved. Eg skurar alltid opp trevirket, før det ligg nokre dagar til tørk. No er endeleg knaggrekka ferdig, og skal inn i papir og sendast så snart det blir kvardag igjen. Så no kjem presangen din kjære Raina! Håper du finn ein plass til henne! Til alle dokke andre, nokre bilder av verdas vakraste rosebukett. Heilt nydeleg!




(Eg kjøper blomster til meg sjølv, viss nokon lurer...) ;)



Fortsatt god pinse :)

Elin


17 kommentarer:

  1. Så stilig knaggrekke! Heldige Raina :-) Så enkel og likevel så flott liksom. Hmm...kanskje eg skulle tatt meg ein tur og leita etter drivved i løpet av sumaren eg og. Veit det plar vera diverse å finna der vi skal på sumarferie år, så då skal eg nok halda augene opne ja... Takk for kreativ og flott inspirasjon nok ein gang :-) Og nydeleg farge på dei rosene!

    Her er det litt grått og vått i dag. Set no og prøver å samle opp energi til å begynne på eit eller anna ryddeprosjekt innandørs... Men, var jo masse gøyare å sanke inspirasjon her i bloggeland... :-D

    Ha ei strålande pinse min venn.
    Klems

    SvarSlett
  2. Det ble jo en super knaggrekke. Den blir hun nok fornøyd med å få. Liker så godt slikt materiale jeg også. Rosene var jo så sarte og fine. Nydelige bilder fra deg igjen, Elin!

    SvarSlett
  3. nydelig! heldig er hun som har vunnet denne!!

    nyt pinsen elin!

    klem beate

    SvarSlett
  4. Lekkert ble det ihvertfall!
    Verdt å vente på den knaggrekken!

    Jeg lette etter drivved på hytta forrige helg, og fant bare noen bitte små biter - skyuffende!

    SvarSlett
  5. Kjempe fin knaggrekke, som helt sikkert er verdt å vente på :)

    Kjempe fine bilder som vanlig hos deg!
    Ha en flott pinse :)

    Klem fra meg i svingen :)

    SvarSlett
  6. Den ble nydelig Elin..og rosene underbare....hvor kjøper du de krokene dine?????
    ha en koselig pinse...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  7. Hei på deg.
    Nydelig og spesiell knaggrekke. Skjønne bilder, som alltid fra deg. Jeg kjøper også blomster til meg selv... :)

    SvarSlett
  8. Så vakker knaggrekke du har laget! :) Nydelige bilder av rosene...vakkert!

    Ønsker deg ei fin pinsehelg!
    Klem

    SvarSlett
  9. Oj.Denne var virkelig,virkelig fin Elin!! Du har styra fælt du skjønner jeg. Men det ble ordentlig fint da. Hmm..kan hende jeg kopierer deg på den..om jeg klarer å finne ei fjøljeg òg da;)

    Nydelige roser, nydelig farge. Kjøper du blomster til deg selv du;) vel, vi er vel flere om det tror jeg. Tror nå at mannen i huset her er vant til at jeg kjøper det jeg vil ha. Men jøsses da..det hadde vært kos om han kom med en overraskelsesbukett i ny og ne også! Hehe. Han er flink med smykker når han er ute og reiser han min da..og da tar han skikkelig i også ;)

    Ha en fiin pinseaften Elin. Nå tror jeg jammen i meg jeg skal sette meg ned og sy en strandmadrass jeg.Nærmer seg jo de aktivitetene:)
    Klemmer i fleng fra meg til deg.
    Line

    SvarSlett
  10. Hei gode Elin♥
    Ah!såååå flott fjøla vart da!
    Eg er så utruleg glad i mi som eg fekk av deg♥
    Har den på kjøkenet!Mange har bemerka den,og lurt på kvar eg har kjøpt den:)
    Eg har også vore på leit i fjøra utan noko funn av fin drivved..Men,har sink kaggar liggande klar..
    Kor morsomt at du fekk ein ide...For..Eg tenkte netopp på deg når eg såg dei i butikken!Du har no trylla fram masse lekkert med dette franske avispapiret;)

    Ja! Eg trur dette er verdens finaste roser!
    Tusen takk for kos helsing♥
    God pinse og dåp i morga♥
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  11. å det opphenget var så fint og rosene også. Ha ei fortsatt fin helg. Klem fra Sigfrid

    SvarSlett
  12. Kära Elin!
    Jag blir så rörd när jag läser om hur du har kämpat för att hitta drivved för att göra mig en present.
    Vilken underbart vacker krokbräda du har skapat bara till mig. Jag är så glad, svävar i det blå, mina kinder blossar....TACK snälla.. snälla...
    Jag väntar med spänning på ditt paket.
    Stora kramen min till DIG!!!
    Du har gjort min dag!
    Raina

    SvarSlett
  13. Elin!
    Så utrolig flink du er,denne ble vakker og nok en lykke for den heldige vinner!!
    klem♥

    SvarSlett
  14. Kjempetøff, Elin! Og så mye fint du har lagt ut mens jeg har vært ute i sola, hatt besøk og vært på Folkemuseet. Dette været må jo bare prioriteres, man vet jo ikke hvor lenge det varer. Herlige dager, håper det samme hos deg!

    Jeg kommer gjerne på kveldsmat også jeg - eller bare en kaffe - kan forresten ta med termos om det står på det;-) Nyyyydelig!

    Og for en flott collage under her, virkelig stemningsfullt! Ønsker deg en fortsatt god pinse, Elin. Klem, Laila

    SvarSlett
  15. Heldige Raina...;)

    Nydelig knaggrekke og nydelige roser. Kjøper blomstene mine selv jeg også...

    Ser du har nytt soldagene:) Synd sola forsvant, men jeg koser meg likevel. Pusler i hagen, og nå endelig en runde i Blogglandia:)

    Ha en fortsatt fin pinse. Klem

    SvarSlett
  16. Heldige vinneren som får en så vakker knagg :) Synd det ikke har kommet masse drivved for kreative resultater hos deg. Kanskje neste vinter blir bedre ;)

    Kjempevakre roser!! Har plantet rose ute i bedet i helga og gleder meg til mange lys rosa roser skal klatre oppover veggen her :)

    Ha en fin pinsehelg videre :)


    Klem

    SvarSlett
  17. Oooooij, så utrolig lekkert det ble! Jeg er mega-imponert!! :D

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!