...

onsdag 5. mai 2010

Sjå kva eg fann i kjellaren!!! HYL!!! :)))


Eg har alltid sagt at eg er eit surrehaud, og gløymer ting like fort som eg kjem på dei. Men i dag fekk eg sjokk av kor lite eg eigentleg har kontroll på. Har styra på og rydda og vaska hagestova i heile dag, og fekk alt på plass før lillebror skulle hentast. MEN: stovebordet vårt høyrer til der ute, og eg vart difor utan bord framfor sofaen. Eg visste at eg hadde fleire gamle dører i kjellaren, som eg har berga ut av falleferdige hus. OK. Ut på skattejakt, i min eigen rotete kjellar. Og der, bak mykje sarv og gamle bygningsplater får eg auge på herlegheita. Det var nok sånn hallelujamusikk når eg benda meg mellom nokre ski og diverse anna, som rasa ihop rundt meg. Ikkje nøye med. For der var døra eg har drøymt om i det siste! I mitt eige hus! Og eg kan enno ikkje hugse heilt når eg sette henne der. Har ein teori om at ein UFO har stråla henne ned, for eg har hatt mangedoble porsjonar med uflaks siste åra. Kanskje dette er universet sin måte å muntre meg opp på? Ikkje veit eg. Men no har eg nytt sofabord. Har snakka med verkstaden som laga understell til den andre døra, og dei står klare til å hjelpe meg på nytt. Må tenkje litt. Enn så lenge, er zinktønnene frå House Doctor gode hjelparar. ;) Har skura, støvsuga og skrubba igjen. Herleg sliten der folk har brukt å ta på henne. I`m in love... Sånn er det med den saken :)






:) Happy - happy - happy!

Ha ein fin onsdagskveld, eg grur meg ikkje ein gong til boring med tannlegen i morgen :)

Elin

38 kommentarer:

  1. Åååå heldig det var fiiiiint :o)

    SvarSlett
  2. Stilig, du får det til du :-)

    Ps: saknar den fine musikken din. Du har så god smak! Kan godt vere slik at ein må skru på sjølv eller kan skru av. Ikkje noko krav altså ;-) Men eg har hatt glede av den når eg sit på jobb litt for lenge, slik som no.. Ha ein fin kveld!!

    SvarSlett
  3. Du er så kreativ og flink! Lekkert!

    SvarSlett
  4. Hehe så fint du fant det, blei kjempebra! ;o)

    Klem Simone

    SvarSlett
  5. Jøss, *fann* du dette i kjellaren??? Du er jammen heldig, og kreativ. Dette vart reit lekkert!

    Vi kjem ikkje innover idag likevel, men e vil gjerne avtale ein kveld i nærmaste framtid. Frode overnatter i Molde så bør i så fall være lørdag eller søndag. Fredag er det strikkeklubb. Ellers blir det ikkje før etter vi har vært i Oslo.

    Svigermor kjem og passer lillegull i morga, då kan e sende med ho lua. Hente den på butikken? Og er den for lita, hekler e ei ny, no problem!

    Ha ein finfin kveld, søta!

    Klemmer fra meg

    PS: nydelig innlegg under!

    SvarSlett
  6. Ååå kor nydelig. Det ble prikken over i en :)

    SvarSlett
  7. Så koselig bord!!
    -Og veldig fint slitt!

    Jeg har en gammel dør som skal bli salongbord i stuen vår også, men sliter litt med hva slags "understell" jeg skal ha til den... Tenkte egentlig å bare kjøpe et bord og male for så å legge døren oppå det, men nå finner jeg jo selvfølgelig ikke noe bord jeg syntes passer ;)

    Lenge leve gamle dører!!

    SvarSlett
  8. For ei flott dør, gler meg til å sjå den med understell. Det er nokre dagar sidan eg var inne på bloggrunde no, det blei plutselig så kavete og om kveldane følte eg at eg berre seig ned i sofaen og gispa etter luft !! Nydelige hagestue du viser lengre nede også. I dag har eg prøvd å ordne litt på verandaen vår. Og så herlig englebilde, kjempefint. Pannene under det vesle sjarmerande bordet ....... å det likte eg !! Ha ein fin onsdagskveld. Klem frå Sigfrid

    SvarSlett
  9. For et funn! Skulle ønske jeg hadde dompa borti noe slik her også! Kjempefint ble det!

    Ha en fin dag videre!

    Ingunn

    SvarSlett
  10. Wow - så fint det ble!

    Det er gøy å finne gamle skatter :)
    Klem

    SvarSlett
  11. En av de fineste dørene jeg har sett. Og så praktisk når man slipper disse speilene som så oftest er på litt nyere dører. KNALL.
    Gleder meg til å se den med nye bordben.

    Kos deg i lykkerusen.

    Randi

    SvarSlett
  12. You lucky, lucky girl...
    Så flaks at du fant den hos deg selv da..
    gratis lykke. Jeg har ikke funnet noe på en stund og heller ikke funnet på så mye kreativt heller. Er mest ute å rydder i hagen. Det er ikke så spennende å blogge om..
    Kos deg!!
    mvh Gry

    SvarSlett
  13. åsså i kjellaren gitt, godt det fikk komme til sin rett det ble jo RÅLEKKERT!! Ønsker deg en fin onsdagskveld. klem monica

    SvarSlett
  14. ...oi
    Dette var hjerte-bank bord..

    Kunne ønske jeg hadde en kjeller jeg kunne gå på skattejakt i*knis*

    ..Bordet ditt(eller døra) var helt fantastisk.
    PeRfEkT

    Ellers så må jeg bare si jeg har storkost meg den tiden jeg har vært her inne..
    Masse gøy å se på:)

    Nydeøig stemning hos deg.

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  15. Så fantastisk fin, og det i din egen kjeller! Godt vi glemmer og gjemmer av og til for da kan vi få slike flotte overraskelser i blant!

    Lykke til hos tannlegen;-)

    SvarSlett
  16. ÅÅÅÅÅå guri malla....hva slags kjeller finner du en slik flott skatt da? Koser meg alltid her inne hos deg Elin...du er damen med sansen for det vakre. Ha en fortsatt fin kveld. Klem fra Maliva

    SvarSlett
  17. Virkelig stilig den gamle døra. Gammel og slitt. :) Jeg fikk ei gammel dør fra tante, den skal jeg ha ute til blomsterbord.

    SvarSlett
  18. naaaajs!

    nyt kvelden
    klem beate

    SvarSlett
  19. Så vannvittig flott!!
    Heldiggrisen du er!!
    Klem Mona

    SvarSlett
  20. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  21. Kjempetøft:)kunne tenke meg en dør til pynt jeg og:)men fant nu noe annet i dag...bilder i morgen:)
    kos deg
    jeg er trett...
    eddaKlemmer til deg:)

    SvarSlett
  22. Trudde du bodde i eit nytt hus eg Elin :) Dette er slikt som eg finn bort på låven det ;) Nydelig var ho iallefall :) kos dej på Stranda i morgon og stikk innom Hilde ho har veldig masse fint Og nyt ein god kaffi på KOS ! Klem ♥ MILLA ♥

    SvarSlett
  23. Hei vennen ♥

    Så kjekt du ikke grur dej hehe :))

    Gud så stilig da!!! Likte bordet kjempegodt azza!!!

    Likte egentlig ALT!!! ♥

    Ha en fin kveld , og en flott uke videre...

    Klem Hege ♥

    SvarSlett
  24. Happy - happy happy ;)
    kor artig og kor artig påfunn å bruke ei gammel dør til bord - det hadde eg ikkje kommet på.....
    spørs om eg må rappe noen fra gamlehuset ;)

    kos deg - og tvi tvi i morgen
    smil fra monika

    SvarSlett
  25. Svim av! JA, du må vere eit surrehovud som ikkje hugsa at du har slike skattar i hus:)

    Lucky you!

    SvarSlett
  26. Haha, den kjelleren din skulle jeg gjerne vært i!! Herlig dør, og så godt den passer inn hos deg:-) Ha en deilig kveld, Elin!

    SvarSlett
  27. Haha, den kjelleren din skulle jeg gjerne vært i!! Herlig dør, og så godt den passer inn hos deg:-) Ha en deilig kveld, Elin!

    SvarSlett
  28. Sååååå fint!!
    Virkelig lekkert :)
    Jeg skulle likt å tatt en titt i kjelleren din!!:)

    Herlig!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  29. Mona Villa Vårfrubakken5. mai 2010 kl. 22:44

    Dette var kjempefint, så fint mønster/maling på døra. Tøft med den grove døra til den feminine lampa....natta

    SvarSlett
  30. kjempetøft Elin!!! heldige deg som finner sånt i kjeller`n ;)
    så bra at tankene vandrer til noe anna en den dumme tannlegen ;) lykke til imorra..
    klem til deg..Anne♥♥♥

    SvarSlett
  31. Sååå vakker, gammel dør!!! Ble kjempe-lekker som sofabord!

    Ha en fortsatt strålende uke!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  32. I´m in love toooo:)
    Herregud så nydelig den var, helt fantastisk!
    Spennende å se hva slags understell du velger.

    Lampene mine er fra Housedoctor, og jeg er kjempefornøyd! Jeg så på en annen blogg at de har kommet i en litt mindre størrelse også.
    Og nei, du blir for all del ingen copycat av den grunn, Elin:)

    Fin dag til deg,
    klem Kjersti

    SvarSlett
  33. Så lekkert..den døra hadde en nydelig patina, og det passet kjempe fint inn med tønnene..klems..

    SvarSlett
  34. Knall tøft. Ble jo kjempe stilig. Gammelt og slitt...
    Lykke til hos tannlegen

    Ha en fin dag

    Tove

    SvarSlett
  35. å så fin!! Nydelig patina på den, skjønner godt at du ble i ekstase ☺

    Lykke til hos tannlegen, du får tenke på døra mens du ligger der. Hihi!

    klem NinaB

    SvarSlett
  36. Skjønner godt at du hylte jeg. Og hyler gjerne med deg. Rålekkert!! Gleder meg til å se hvordan det blir med beina selv om det var kult med de potteskjulene også.
    Lenge siden jeg har kommentert hos deg. Håper det står bra til og at det går fint hos tannlegen.
    Ha en super dag Elinmor!
    God Elinklem!

    SvarSlett
  37. Haaallllloooo! Fant den hos deg selv? Elin - jeg tror oppriktig talt du har blitt pre-senil!!! Det går jo ikke an å glemme et så flott stykke "møbel". Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt (nå lyver jeg så jeg tror det selv). Dette må bare bli lekkert. Kan du fortelle meg hvem som forer deg med slike gamle smykker. Jeg har lett VELDIG lenge etter en slik vakker gammel dør, men jeg tror jeg bor i feil del av Norge. Vennligst send agentens telefonnummer. Finnerlønn utbetales raust!

    Klem fra hun som mangler et bord!
    Willie

    SvarSlett
  38. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!