...

mandag 31. mai 2010

Ny åpning mellom stova og kjøkkenet :)


Hallo! Takk for overveldande mange gode ord om bildet eg la ut i går kveld! Skulle ynskje eg kunne ta med kvar og ein av dokke ut på tur der! :) Nevnte ikkje at denne turen var 16 km, og med stigning frå 0 til 1000 meter, så kjenner eg det litt i kroppen i dag... Fullstendig tom i går kveld, men er allereie i stigande form ;) Skal vere guide for Turlaget her i kommuna på onsdag, også med tittelen Frå fjord til fjell. Eg har i alle fall varma opp i forkant... Hi-hi :))) Dagens tema er ny åpning mellom kjøkken og stove. Endeleg ferdig! Har ikkje måla siste strøket på listverket, men det viser ikkje på bilda ;) Eg er kjempefornøgd. Skyvedøra som var der, har vore brukt ca. ti gongar på elleve år... Vi har også kasta ut ovnen som aldri skulle vore der. Planen var ein peis, men så var det desse pengane... Vi åpna opp for å få betre varmesirkulasjon mellom romma i første etasje. Endå viktigare med varmepumpa som kom hit i vinter. Men også når vi fyrer. Kjøkkenet vårt er større enn stova, men eg synes at stova vart større no? Masse lys inn over alt i alle fall, og DET er herleg! 

(Før til venstre)


Kvelden blir roleg, dagen har vore full av innhald. Herleg å sekke ned i godstolen, og ta ein runde her inne!

Ha ein fin kveld du også!

Elin

32 kommentarer:

  1. Det ble jo virkelig kjempelekkert med ordentlig åpning mellom stue og kjøkken. Så gjennomført og stilig du har det. Likte veldig godt oliventrærne på hver side av åpninga. Vi har en slik åpning mellom stuene. Veldig glad for den jeg også.

    SvarSlett
  2. Wow - så flott det ble! Romfølelsen blir en helt annen.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fint det ble med den nye åpningen. Fint var det før og da.
    Heldig som har olivetre. ønsker meg veldig...
    Ha en fin kveld

    Klem Tove

    SvarSlett
  4. Kjempe fint ble det, Elin.. :)
    Lyst og lekkert.. og veldig landlig :)

    Oliventrea var prikken over i`en :)

    KLem fra meg i svingen :)

    SvarSlett
  5. Nyyydelig Elin:)
    Jeg tror vi begge sitter med samme godfølelsen etter å ha åpnet opp mellom stue og kjøkken...
    Man ser det for seg i hodet, men romfølelsen og ikke minst lyset man oppnår, må bare oppleves:)
    Det ble knallbra!!!

    Fin kvel til deg,
    klem fra meg

    SvarSlett
  6. Ble veldig fint, åpent og lyst. Det er utrolig koselig hos dere Elin! ha en fin uke viere.

    klem fra vivian

    SvarSlett
  7. Mål og meining31. mai 2010 kl. 20:18

    Ditta vart kjempefint, Elin! Forstår godt at du er fornøgd. Det er så godt å få fullført slike ting som ein har hatt i tankane over tid. Peisen kjem nok han også, det kjenner eg meg trygg på.

    Bilda dine er SÅ flotte , som vanleg. Bildet frå Geiranger gjorde meg skikkeleg varm i hjartet! Og for ein imponerande tur du gjennomførte! Du er supersprek, no kan du snart konkurrere med nevøen, vel?

    Ha ein fin kveld.
    Klem, Regina:)

    SvarSlett
  8. Så utrolig fint det ble! Litt av en forskjell! Fikk litt mer romfølelse ja:)

    Herlige bilder, som alltid, vennen:)

    klem, camilla jin

    SvarSlett
  9. Hei Regina! Eg kjenner meg ikkje så supersprek akkurat no... ;) Men ein slik tur var utenkjeleg for meg for kort tid sidan. Difor er det ein prestasjon for meg. Å klare dette, med rygg og nakke i god behald. Er ikkje verre i dag enn eg brukar å vere. Men kroppen treng kvile, mat og masse vatn! Var heilt utlada i går kveld. Men i morgon! DÅ skal eg ut og gå igjen :) Geiranger er vakkert uansett årstid, men det er noko med staden før turiststormen kjem på rett. Då er det travelt å vere der. I går var det akkurat passeleg med trafikk. Mannen min sprang heilt opp til Djupvatnet. Eg mangla dei to siste km. Men eg hadde gjort unna all stigninga. Han skal vere med på halvmaraton der om to veker. Springe heilt opp på Dalsnibba. Eg er ferdig med min innsats :) 7 km frå halvmaraton. Tenk på det... Eg som låg i ein stol i februar for to år sidan, og verkte slik at eg ikkje klarte å stå... og trudde at eg skulle ha det slik resten av livet...

    Tusen takk for alle gode ord du legg att her inne hos meg! Setter så stor pris på deg!

    Ha ein vakker kveld!
    Stor klem frå Elin :)

    SvarSlett
  10. Sjå der ja, det vart kjempefint!!
    Vakkert bilde i går. Hard tur altså? Har nett kome att frå Niusen e, men det er no berre ein "liten trimtur".

    Klemmer

    SvarSlett
  11. Det blei flott, det er ikkje så mye som skal til før det verkar inn på romfølelsen. Så koselig det er hos deg også. I morra skal eg på grillfest med 7.klassen min, og så brukar eg dei to siste avspasseringsdagane mine og tar meg ein tur østover...eg trur kanskje vi havnar i Gøteborg. Her i huset tar vi ting litt på sparket. Ha ei fin veke. Klem fra Sigfrid

    SvarSlett
  12. så luftig og fint det ble :) Du må ha det nydeligste kjøkkenet jeg har sett :) Fantastisk fint er det hos deg!!

    Sikkert deilig å være litt støl etter en så fin tur :)

    klem

    SvarSlett
  13. Veeeeldig lekkert det vart da!
    (fint før og:)
    Har du mldt deg på norges vakraste hjem?
    Det bør du!

    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  14. Tusen takk for hilsener hos meg :)

    Så lekkert det ble, veldig åpent og flott!

    Jeg har lenge ønsket meg det samme, men mannen holder igjen, sikkert fordi jobben blir hans ;) Vi har lite kjøkken og skyvedør ut til spisestua, hadde hengt mer sammen med større åpning.

    Nydelig hos deg som alltid, du får det virkelig til :)


    Klem fra Tove

    SvarSlett
  15. Kjempe fint ble det!! Det er jo sååå flott hos deg :D

    Ha en flott kveld! Klem Madelén

    SvarSlett
  16. Åååååhhh så fint Elin,elsker å se bilder fra hjemmet ditt. Så koslig du har det.Masse fint å se på også. Ha en flott å kreativ uke.Klem

    SvarSlett
  17. Så fint du har det!!! Masse fine detaljer. Var kjempelurt å åpne opp mellom kjøkken og stue. Flott var det!

    SvarSlett
  18. For et herlig hjem, Elin! Deilig med større romfølelse også. Vi har også åpen løsning - faktisk i hele første etasje (bortsett fra badet, da) og det er bare godt. Kanskje bortsett fra når du skal steke noe som oser veldig... Men, men, da er det bare litt lufting som skal til. Tusen takk for så hyggelig hilsen i dag igjen, moro å være litt "kjendis" igjen;-) Vil gjerne høre mer om huset du har funnet, skulle ønske jeg kunne bli med deg!! Stooor klem fra Laila

    SvarSlett
  19. Så bra du fanr awarden.. skulle til å si i fra til deg :)

    Tusen takk.. skal prøve meg frem.. Og ja.. jeg må få det inn med teskje :) hehe :)

    Klem til deg!

    SvarSlett
  20. Det ble KNALLBRA! :D Jeg mener å huske at det var skyvdør mellom kjøkken og stue i huset vårt også, får vel se om en måned, men jeg mistenker at det blir åpna etter hvert (her snakker vi ÅRSVIS frem i tid altså!) hos oss også... :)

    SvarSlett
  21. Her må det da være plass til et aldri så lite bloggtreff;o)hi-hi. Personlig og gjennomført du har det. Takk for titten og go`ukestart til deg fra meg

    SvarSlett
  22. Det ble så fint! lekkert når det er litt mer åpent. Fint du har det!

    Ha en fin kveld!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  23. Kjempe fint!!!

    Så romsleg og nydeleg...

    Ha ein vakker kveld!

    SvarSlett
  24. Kjempe flott !! Vi har dobbel skyvedør veldig glad for det :) Føles som stova og kjøkkenet gjeng i eit . Hurra no er første ønske oppfyld , sauene har kommet seg til fjells ;) Dvs , dei går langs vegen på stavsengfjelet og slikker veisalt, så ver obs !! Kos dej i sola vi får håpe varmen kommer også. Klem

    SvarSlett
  25. Å du er da go`da Elin.....skal ikke se bortifra at jeg kommer med et busslass..knis!

    SvarSlett
  26. Jeppert! Det ble bra,ja. Romslig og lyst. Knall at kjøkkentaket hadde høy glans,..kom veldig godt frem nå.
    God kveld til deg:))

    SvarSlett
  27. Jøje meg. Dette ble forandring ja. Og forandring fryder her ser jeg:))
    Det gjorde susen dette Elin. Lyst og luftig. Ser ut som ett stort rom. Dere har vært super-flinke!

    Støl?! Ikke rart etter 16 km tur med en høyde på 1000 m over. Men en bragd vel sikkert? Jo, det må kjennes. Kjennes på kroppen og den gode følelsen av å ha vært på en skikkelig tur!

    God klem fra Line

    SvarSlett
  28. Så flott det har blitt! Luftig og lyst. :o) Det passet veldig godt at rommene fikk en enda bedre kontakt, uten å være i ett.

    Tar gjerne en tur med deg jeg vet du.

    En god kveld fra
    Anette Willemine

    PS! Jada, malingen gikk veldig bra! Fikk gjort unna litt luking også. Sååå deilig med varme - endelig!

    SvarSlett
  29. Heia.

    Så fint det ble da, mye lysere å større. ;o) Kjempefint.

    Ha en fin kveld.

    Klem Simone ;o))

    SvarSlett
  30. Hei Elin!

    Lurer bare på om du kan hjelpe meg med sidelistene som jeg sliter med å få til! Kommer bare opp start, og jeg ønsker flere valg! Ser du har fått det til og lurer på om du vil dele din kunnskalp...

    Blir kjempeglad om du kan!!!


    Hilsen Christel (HOME)

    SvarSlett
  31. Det ble kjempefint, kjøkkenet ditt likte jeg veeeldig godt. Golva er veldig fine, har planer om å pusse de gulnede lakkerte golvene, men må bare først bli ferdige med noen av de andre prosjektene, ( og så må mannen overtales). Så sprek du er, og viktig at man tar seg tid til slikt...ha en nydelig uke , klem

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!