...

lørdag 2. oktober 2010

Vi har en grevling i hagen...



... greveling - grevelang... Ja, det er heilt sant! :) Han kom ruslande ut av skogen her ein kveld.
Han lagar små hol i plenen, og ser ut til å ville vere her med oss?
Hi-hi! Lillemor har så lyst på eit kjæledyr; kanskje han blir tam etter kvart???



Leste om grevling på Wikipedia, og fann dette :
"Den er også effektiv mot det som har blitt hageeiernes verste skrekk - brunsnegl"
Kanskje vi skal starte avl? Nokon som har lyst på ein stk. brunsneglfjerner? :)


 
Ha ein flott kveld!

Elin


12 kommentarer:

  1. Jeg er litt der -finnes det i Norge??? Oi, så spennende!

    Klem ♥ Jannicke

    SvarSlett
  2. Wow så tøft, eller?
    spennande i alle fall..

    :-)

    SvarSlett
  3. Svar på ditt spørsmål hos meg: ....eeee.... ja... jeg håper det!

    ;o) Lørdagsklem fra Willie

    SvarSlett
  4. Ehhh..tror ikke du skal satse sterkt på at det blir Lillemors neste kjæledyr nei. Hoho..
    Vi har grevlinger på hytta vi. Hører til stadighet et leven ved søppeldunkene når natten senker seg og vi har lagt oss. Jaja...de er borte når vi står opp da.
    De er jo morsomme å se på, men skumle og farlige.
    Klem fra Line

    SvarSlett
  5. Så artig med grevlingen. ;) Flotte de bildene du har tatt av det gamle brudeutstyret. Nydelig.

    SvarSlett
  6. He-he, har brunsnegler, men velger og fange dem å hive dem i en bøtte med vann og veisalt:DDD Har forøvrig to terrier, som en gang i tida jaktet på Grevlinger, så det hadde nok blitt livat:DDDDD Klemz

    SvarSlett
  7. Hahaha, så morsomt! Men, litt skummelt også kanskje! Husker vi lærte fra barndommen av at grevlingen biter helt til det knaser! Får håpe ikke det skjer da;) Kanskje det bare var noen av våre lærere som skulle skremme oss:) Ha en herlig kveld, skjønne Elin!:) Tusen takk for herlige kommentarer fra deg:)

    Klem:)

    SvarSlett
  8. Å nei å nei....nå kommer jeg til å nynne på den sangen til galskapen tar meg...hihihihi=)! Ville nok ikke blitt det beste kjæledyret å kose med på fanget, men flott at den tar opp kampen med brunsneglen;)!

    Fortsatt god helg Elin=)!!!
    Klemmer!

    SvarSlett
  9. Hihi! Tenke seg til! Får håpe den ikke er til bry:) Den må jo bo en plass den og:) Eneste gangen jeg har sett grevling er på motorveiene på østlandet. Sjokkert har jeg sust forbi en stor grå klump i veikanten. Stakkers! Men at de er så store! Fine dyrene. Elsket brudekjole innlegget ditt og bildene av barna er som et eventyr:)
    Nyt søndagen!
    Klem, H

    SvarSlett
  10. Oj,oj. Hoppas den inte ställer till för stor skada!
    Kram J

    SvarSlett
  11. Hehehe! Den grevlingen der kan du få kose deg med heeeelt alene du! Jeg har angst for grevlinger!! Ha en god søndag! Klem

    SvarSlett
  12. Håper den holder seg i hagen og ikke havner i taket:-) Hadde vært greit hvis den bare gikk videre til neste hage når den hadde spist seg god og mett på din bestandel av snegler. Vi møtte også på en grevling en morgen i fjor, rett utenfor gatedøren. Den var, uten overdrivelse, 1 meter lang. Et svært beist. Vet ikke hvem som ble mest forskrekket av oss. Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!