...

fredag 22. oktober 2010

Kjøkkenet ein kald oktoberdag...



For regnet har ikkje kome. Derimot ei og anna snøvbyge... Lillebror er heime i dag, hosten hans kjem som regel med første minusgradene. Astmaen merkar luftforandringane. Men lillebror tek det heile med godt mot, og har lært seg å skrive ord i dag. Han er ein fantastisk copycat, og har godt arbeid med å finne ord oppe på loftstova, og kjem ned og viser meg resultata :) Han lurte veldig på kva det var eg tok bilder av? Her var jo ingen saman med meg??? Forstår godt at han lurer...

Kjøkken folkens. Stort og med ei storslagen utsikt til fjord og fjell. Masse lys inn frå nedsida, utan naboar som ser inn. På kanten av eit stup, seier mange. Her lagar vi mat, et, gjer lekser, skravlar, har besøk. Allrommet har vi aldri angra på, og med ny peis om ikkje lenge, blir rommet komplett. Så får dei som har lest bloggen ei stund, bere over med gamalt nytt :) 








Eg vil ynskje alle ei retteleg
GOD HELG!


Klem
Elin
 

27 kommentarer:

  1. For et nydelig kjøkken Elin, vi tåler nok mange bilder herfra;) Så herlig å ha et slikt stort allrom, jeg drømmer om et stoort kjøkken som er husets samlingspunkt.. kanskje en dag?

    Ha en flott helg og god bedring til lillebror:)

    SvarSlett
  2. For ett lekkert kjøkken og allrom du har, ønsker meg virkelig...
    Ønsker deg ei flott helg

    SvarSlett
  3. Hei..
    Flott blogg du har og for et nydelig kjøkken.
    Toppen av skjønnheten var jo den herlige musikken på siden din..så koooos :))))

    Ha en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Kjære Elin,
    eg er her saman med deg i tjukt og tynt, sjølv om eg ikkje legg att kommentar så ofte. (Veit det er dårleg gjort av meg). Men du skal vite at eg synes du er strålande flink i alt du gjer, og at eg kosar meg veldig her hos deg.

    Kjøkkenet ditt er ein draum, og det passar jo godt på Draumesidene!

    Trist å høyre at Lillebror er litt ute av form, men veldig flott at han lærer seg å skrive ord. Hurra for han!

    No ventar eg, som deg, på at hausten skal kome tilbake, eg var på ingen måte moden for vinter og snø enno!

    Takk for all glede du gir meg, og ha ei flott helg saman med dine kjære, Elin!

    Stor klem frå Regina:)

    SvarSlett
  5. Hei Regina! Eg skriv så lite for tida sjølv, at eg synes det er heilt greit at folk berre kikar! (Men du verden kor kjekt det er med kommentarar likevel...)

    Takkar for alle flotte ord du har lagt att siste året!

    Ynskjer deg og dine ein flott helg, med eller utan snøv!

    Klem E :)

    SvarSlett
  6. Steikje fint, Elin!

    Skal vi avtale ein kveld neste veke? Mandag er det forresten fotoklubb om du vil være med.

    Klem!

    SvarSlett
  7. Et helt herlig kjøkken du har...og stooort:)) Snø og fem minus da vi våkna imorges og også her merkes astmaproblematikken hos minsten i huset. Værforandring har bestandig utslag men han er flink til å si fra nå sånn at vi får medisinert...og dessuten er han ganske stor:)

    Kos dere videre og ha ei fin fin helg:)

    SvarSlett
  8. blir ikkje lei, du verda kor herleg det kjøkkenet er...

    god betring til lillebror..

    ligg rett ut, av og til seier kroppen stopp..

    vakker helg :-)

    SvarSlett
  9. Hei godingen og takk for dine varmende og gode ord!!♥
    Ditt kjøkken er bare en drøm!!♥ Stort og så nydelig ;) Digger bordet♥ og den utsikten!!♥
    Uff, stakars liten! Astma har jeg selv og jeg vet hvor fælt det er og det er jo enda verre for disse småtassene!♥ Så flink han er ;))
    Blir aldri lei kjære du!♥
    Her var det hvitt og vakkert når vi våknet, iiiaaa!! var det to små som skreeek!;)) Herliiig!!♥
    Nyt av fredagen og helgen ,)
    Gode klemmer min kjære venn!♥
    Klem Anki

    SvarSlett
  10. Nyyydelige bilder og dagslys, Elin:)
    Et allrom er et must for en barnefamilie!
    Ja, skjønner at lillebror lurer, hihi;)

    Og så blir jeg så glad når Odd setter igang med sin trall, jeg er en STOOOR fan, ja litt småbetatt faktisk;)
    Telemarksgenene mine sitter dypt;)

    Nyt helgestarten,
    god klem fra meg

    SvarSlett
  11. nyyyydelig...
    ha ei skjønn helg...

    SvarSlett
  12. Heldig du som har slikt et stooort og flott kjøkken...:)
    kos deg
    eddaKlememr

    SvarSlett
  13. Så flott kjøkken du har, og så den herlige kjøkkenlampa da! Ønsker deg ei goo helg! Klem :)

    SvarSlett
  14. Sukk... så fint du har det...Godt å komme hjem til deg å drømme seg bort litt.Flott utsikt.Kan du ikke si hvor du bor? Mulig du har sagt det før? Klem

    SvarSlett
  15. Takk for titten. Første gang eg er innom bloggen din. Kule avisgardiner du har laga :)

    SvarSlett
  16. Herlige kjøkken bilder av et flott rom. Stort og fint. Kjøkkenet er mitt favoritt rom :-)

    God helg
    Klem Anita

    SvarSlett
  17. Takk for koselige kommentarer hos meg :)

    Jeg digger de blanke himlingene dine! Lyset speiler seg så fint i dem. Jeg har vært begeistret for helblank maling i mange år - inspirert av besøk i Storbritannia. Der har de mye blanke flater. Måtte spesialbestille glansgrad 80 for fem år siden....da så malingsmannen rart på meg :) Nå finnes det overalt i standardutvalget.....

    Du får den litt monokrome fargeskalaen til å virke varm og lun :) Sikkert fordi du er så flink til å bruke de riktige detaljene. Kunne flyttet rett inn uten å endre en ting.

    Her har storesøster på seks astma. Heldigvis ganske velregulert nå, så lenge vi er flinke til å dosere og se etter tidlige tegn. Utløses oftest av forkjølelse...og det er det jo tida for nå.

    God fredagskveld!
    Klem Moccamamma

    SvarSlett
  18. Du har jo mitt DRØMMEKJØKKEN:)) Fantastisk flott!!! Og så deilig å kunne titte ut på naturen, og nyte stillheten!!!
    Ha en fantastisk helg,Elin!!!
    Klem

    SvarSlett
  19. så deilig med stort kjøkken..lekkert :))
    god bedring til lillebror..stakkars..ikke lett med astma..
    her har husbonden kjøpt seg snøfres..så han håper på masse snø.. ;) ja ja..godt han gleder seg med ungene over alt dette hvite :))
    god helg Elin..kos dåkke!!!
    klem Anne♥

    SvarSlett
  20. Elin - en sann kjøkkendrøm!!
    Og så det bordet...det er så nydelig. Et rom som jeg er sikker på at gjesten finner seg godt til rette i..
    Og jeg sier som du - vi skulle bodd nærmere hverandre - da kunne jeg fått opplevd stemningen din på nært hold.
    Nyt helgen - på vintervestlandet.

    ♥ Jannicke

    SvarSlett
  21. For et stort og herlig kjøkken! Rene drømmekjøkkenet;)

    SvarSlett
  22. Guuud så fint det er overalt hos deg!!!
    Å lage allrom av kjøkkenet trur eg det luraste ein gjer...
    Det er nesten alltid der ein havner til slutt... og det er så koselig å samles på kjøkkenet!
    Goood helg :)

    SvarSlett
  23. For et hjem!! Fantastisk kjøkken og bordet!! Og den lysegrønne stolen!!!! Og farge kombinasjonene.. luftig rent og innbydene. Du er bare god!

    Ha en herlig helg! Astma.. uff.. det er ikke bare bare.

    Klem!

    SvarSlett
  24. Åh, jeg blir faktisk helt satt ut her jeg sitter!! Tvinger mannen min til å komme å se også ;-) Du har det bare så fantastisk vakkert; dessverre strekker ikke ordforrådet mitt av superlativer til... Disse bildene gir så fantastisk god inspirasjon, og noe å drømme om... Du er sååå flink!

    SvarSlett
  25. Et nydelig, stort og flott kjøkken=)! Et slik jeg ønsker meg=). Blir spennende med ny peis, gleder meg til å se!!!

    Nyt helgen skjønne deg=)!
    Klemmer!

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!