...

torsdag 14. oktober 2010

Mot vinter...


 

Aller først; i går smågråt eg heile dagen. Følgde med på redningsaksjonen i Chile, og vart så glad for kvart menneske som kom opp av det djupe, svarte holet... Og eg var så kjempeglad når både Arild Riise og eg gråt i lag av nyheitene. Eg trur mennesket tåler betre å sjå vonde ting, og klare å hale tårene tilbake? I alle fall slike som les nyheiter? For det er desverre så uendeleg mykje trist dei heile tida må snakke om. Men glede derimot...  For ein herleg dag det var...

I dag vakna vi til snøv ned i fjellet over fjorden. Og ute er det gufsekaldt. Eg veit det, for eg var ute i regnkåpe og tights og plukka inn nokre blomster... Litt av eit syn antageleg? Eg har vore så lei av huset i det siste. Har prøvd å ordne til litt lunare stemning, men her manglar eit golvteppe eller to. Men NO kom eg på ein kjempeidè for å lune inntrykket her! Skal prøve å få gjort litt i dag, eg kjenner at det er kaldare luft, er som eit barometer denne kroppen min. Eg blir heilt elendig når vèret skifter, og no når kulden kjem i tillegg... Men beste medisin er faktisk å bevege på seg, og bli varm. Så no er det opp og HOPP!
Bilder kjem i kveld? Trur eg? ;) 



Vakker? Eg synes dette gav meg ei mjuk kjensle av at våren kjem igjen.
Vi må berrre smøre oss med massevis av tolmod!


Stor klem frå ei i tights ;)

Elin

15 kommentarer:

  1. Nydelig bilde, Elin! Heime med ein pjusk Aksel i dag. Kanskje e får gjort litt husarbeid og? Etterpå?

    Ha ein fin dag da, så håper e du ikkje grin heile dagen. Rørende sener ja..

    Klem!

    SvarSlett
  2. Elin!! Du overgår deg selv! For et fantastiske bilde:) Helt nydelig!! Flinke flinke du:):) Åh, nå ble vi glade:)

    Stor klem til verdens vakreste Elin:)

    SvarSlett
  3. Hei kjære Elin:)

    Så fint bilde du tar:) Jeg vil bli like flink som deg:) Nydelig!! Håper du har en bedre dag enn meg:) Jeg klarer ikke røre på meg.. I går ødela jeg kneet mitt, det var liksom det siste jeg trengte nå.. Blir bare verre og verre, og på behandling i dag sa dem at de trodde at leddbåndet eller menisken hadde gått.. Men, jeg må vente til over helgen for å se om det er bedre! Får ikke lov å gå på krykker heller, på grunn av nakken..

    Ha en fin dag:)

    Klem:)

    SvarSlett
  4. Innom for å gi deg ein god klem på ein heilt vanleg torsdag:)
    Vakkert bilete som gjer meg varm i sjela.

    Eg har vore flink i dag, gjekk ein halvtime til butikken for å kjøpe garn til eit par pulsvantar.
    Var god og varm då eg kom heim, det var godt å setje seg i godstolen med ein kopp kaffe og godt samvit;)

    SvarSlett
  5. Hoppas du har en bra dag!
    Jag skickar en utmaning till dig idag på min blogg!
    Kram J

    SvarSlett
  6. Nyydelig bilde...ja tiden går nu så fort Elin...at et er vår før en har snudd seg:)ja en gledens dag i går...helt fantastiskt....så hyggelig med nyheter som er gledelige....blir så trist av all den dårlige nyheten...
    kos deg i tightsen...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  7. Kjære Elin, ikke tenk på det:) Vi er like glad i deg og bloggen din uansett vi:)

    Klem:)

    SvarSlett
  8. Veldig vakker blomst! Og "Calm music" treffer meg veldig akkurat nå. Har båret med meg "Deep peace" den siste halvannen uken - nydelig.

    Bildene av Alva er helt nydelige. Nydelig jente, med like flott navn! Jeg fikk nesten lyst til å bli fotografert av deg selv :) Hele familien - Tenk å bli fotografert med slik fokus som du har i dine bilder, få det redigert inn i en fotobok, og kanskje med noen kommentarer fra fotografen slik du gjør på bloggen....Supert ville det vært! Kanskje er det ikke mer enn en bilreise unna, når hverdagene igjen faller på plass og blir nesten normale :)

    Snøen synes i de høyeste fjellene her også, så vinteren kommer åkke som......med måking, fyring, glatte veier og alt som hører til. Og litt snøballkrig, snøbasing, engler i sneen, akebrett og skileik....i vente på en ny vår.

    Håper det hjelper deg å hoppe og bli varm :) For meg gir det håp og tro å lese at du har kommet deg videre etter sorg, tap og sykdom, og at du fortsatt har plass til det vakre i livet ditt :)

    Klem Moccamamma

    SvarSlett
  9. NYDELIG!

    Ønsker deg en fin høstdag!

    SvarSlett
  10. Nydelig bilde, Elin vennen!! :)
    Jeg å var rørt til tårerr av nyheten i går.. og for engangsskyld var det gledes tårer! :) Ofte er det bare triste nyheter!

    Ha en nydelig dag!
    Klemmepå til deg!

    SvarSlett
  11. Nydelig bilde, Elin vennen!! :)
    Jeg å var rørt til tårerr av nyheten i går.. og for engangsskyld var det gledes tårer! :) Ofte er det bare triste nyheter!

    Ha en nydelig dag!
    Klemmepå til deg!

    SvarSlett
  12. Får virkelig vårfølelse ja. Nydelig bilde..med akkurat de rette fargene.
    Men så fin hagestua di er Elin. Her er det nok skikkelig kos å fyre opp i peisen og krølle seg sammen med en kopp-med-et-eller-annet-godt tenker jeg;)
    Og ja...det var utrolig under redningsaksjonen. Jeg hadde noe å gjøre på kjøkkenet, men gikk frem og tilbake i ett sett til tv`n. Klump i halsen og det var heelt spesielt å se den lille gutten som stod og ventet på at pappaen sin skulle komme opp der. Puhh...det gjorde sitt med hjertet mitt ivertfall!
    Ha en fin torsdag Elin. Tenk du..det er jammen helg imorgen allerede!!
    Her bakes det pizza til middag..mm:))
    Klem fra meg

    SvarSlett
  13. Hei hei
    Du er nok nydelig i tights og.
    Vakkert bilde til musikken din.
    Nyt kvelden
    Klem Tove

    SvarSlett
  14. Hei Elin,så ikke bildet jeg... hva er det med meg å bloggen min å pc`n min??? Ja det var fantastisk igår, endelig en solskinnshistorie i en verden som kan være nokså grusom. Jeg ble også rørt til tårer over den gleden de viste over å komme opp fra gruva å opp til jublende mennesker. Fantastisk! Ha en flott dag Elin.Klem

    SvarSlett
  15. Skjønne blomster! Satt selv og så litt igår på de som ble reddet opp, det var så rørende. Tenk hva de har gjennomgått! huff...stakkars mennesker...

    Ha en fin kveld Elin!

    Klem Nina

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!