...

lørdag 20. november 2010

Gamle julekort...








Ville så gjerne dele litt fleire av julekorta eg tek vare på. Dei er frå rundt 1900-talet :) 

Her er det endeleg helg, kom heim frå siste økta av Photoshop Lightroom kurset for eit par timar sidan. Er godt gåen, skal innrømme det, men det er så veldig kjekt å ha klart å gjennomføre dette! Måndag, onsdag, i går og i dag. Vi lærte ikkje så mykje om redigering i denne omgang, men om sjølve bruken av programmet. Litt redigering vart det imidlertid, og eg er mållaus av å ha sett ein flik av alt ein kan gjere ved hjelp av Lightroom. 

I går hadde eg ein flott dag hos koselege Linda, og hennar familie. Linda snakkar stadig om å få seg ein blogg, og eg håper at ho kjem i gang snart! Huset deira var fantastisk, og eg tok nærare 300 bilder... Ikkje for at eg måtte, men for at eg ville få med meg "alt" som var å fotografere. Eg skal ta tak i dette i morgen, for på måndag brakar det laust i eit nytt hus. For spesielt interesserte kan eg vel nevne, at dama der stadig drøymer om å få seg sin eigen eplehage? ;) Hmmm... Kven kan DET vere mon tru? :)

Ha ein VAKKER kveld!








18 kommentarer:

  1. Å, så fine, gamle julekort. Disse er jo små skatter. Så fint at det er skrevet på dem også. Gjør de virkelig spesielle.

    Likte så godt innlegget under også, av det lille huset. Flott med skiene i snøen. :)

    SvarSlett
  2. Så glad på dine vegne..
    gler meg til det kjem i Smp.

    Nydelege kort du viser..


    Vakker helg til deg og dine!

    :-) frå meg

    ps: snart mammapizza her i huset, måtte berre lese litt bloggar fyrst ;-)

    SvarSlett
  3. Nydelege bilder☺ So nostalgisk!

    Kjempefin header du har fått deg☺

    Nyt kvelden☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. ..gleder meg med deg Elin..det blir spennende å følge med i avisa fremover ;)
    kjekt å lære mer..skulle nok tatt et fotokurs..men tida strekk ikke til..
    ha ei fin helg :)
    klem Anne♥

    SvarSlett
  5. Hei på deg søta!

    Er så fullt i hodet mitt at du vil ikke tro det... Idiotisk å reise bort akkurat denne helga når det er mer enn nok å gjøre hjemme liksom ;)

    Du, hjertet du viser frem lenger ned her er det jeg som har sydd. Hahaha! Tar du det med på mandag, så jeg kan låne det? Tror ikke jeg har flere igjen skjønner du...

    SvarSlett
  6. De allra vackraste julkorten! =)

    Kram Camilla

    SvarSlett
  7. For noen vakre julekort :)
    Heldig som finner sånne skatter! :)

    Fin Lørdag til deg og dine!

    Klem

    SvarSlett
  8. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! :) Jeg vet hvordan det er - tiden strekker ikke til, så jeg har heller ikke mulighet til å legge igjen kommentarer hos alle. Men hos deg titter jeg stadig innom og henter inspirasjon - selv om jeg ikke alltid kommenterer.

    Så utrolig koselig gammelt julekort - kjempegøy å ta vare på slike gamle skatter! :)

    Ønsker deg ei fortsatt god helg!
    Klem

    SvarSlett
  9. Snakk om vakre julekort! -Og så så gamle da! -MED skrift!

    Me like! Vakkert vakkert!

    Silje :)

    SvarSlett
  10. Å, så fiine!! V A K K E R T!!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  11. Så bra at kurset gikk fint=)!!! Ja, det er maaaange muligheter med Lightroom, og enda flere med PS;)! Jeg rekner med at det er arbeidsflyt dere har jobbet med? Lykke til videre med kurs og foto oppdrag=)!

    Klemmer!
    Ps. Nyyyydelige julekort=)!

    SvarSlett
  12. Korselig med litt historie i hus ;-) Kurset høres spennende ut. Det skal jeg ønske meg til jul! ... fant jeg ut nå ;-)

    ... Jeg har en GIVE AWAY, som kanskje kan være av interesse? Trekkes i morgen ;-) Sjekk: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away.html

    Ønsker deg en super helg!

    SvarSlett
  13. ^^^så....nydelige julekort..

    moro at det er skrevet på de også da..

    grattis med gjennom ført kura.. fortjener å slappe av nå...

    Klemmer 0))

    SvarSlett
  14. Jeg har gått glipp av litt her hos deg...Elin, du beriker meg.
    Nydelig ny layout også.

    Stemningsfullt.

    Julekortene er fantastiske.

    Stor klem

    SvarSlett
  15. Nydelige gamle julekort!!
    Så spennende med fotografering av hus. Gleder meg til å se :)
    Nyt lørdagskvelden vennen!!
    Klem Marie

    SvarSlett
  16. Så fine gamle kort!
    Er virkelig spent på SMP neste helg:) Tenke du kosa de med oppdraga. Så bra du kom deg gjennom kurset, heldige du! Du får lære me, så får e lære de i Photoshop etter kvart.
    Nydelig dag i dag, masse fine bilder! Sitt og redigerer no. I morga blir det julekortbilder på oss:)

    Nattaklem!

    SvarSlett
  17. så nydelige de var!

    Hilsen fra mimmi-leone

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!