...

tirsdag 30. november 2010

Bloggfantasiar? Eller har vi det slik? Og litt frå loftstova :)



Det er ikkje alltid like enkelt å vere interiørbloggar. Av og til er eg så lei mine eigne motiv, at eg er på nippet til å slette heile bloggen. Kjenner du deg igjen? Eg blir kritisk til det eg produserer, og til kvaliteten. For eg vil verkeleg at bloggen skal innehalde gode bilder. Det er verre med nyskapinga, og dei ferske motiva. Så då blir det bilder av sofaen i ulike vinklar, og somme tider blir eg veldig fasinert av enkelte ting (les: gyngehesten, f.eks) ;) Korleis ser det egentleg ut heime hos ein interiørbloggar? Eg er så heldig å ha få besøkt to slike i det siste. Og eg vart ikkje skuffa. Tvert imot. Begge damene levde opp til forventningane, og eg fann så stor inspirasjon i dei flotte heimane deira.

Men kva med huset mitt her oppe i fjellsida? Ville folk ha rygga ut igjen, og rista på hovudet viss dei såg realitetane? For det er ofte litt fjusk og fanteri når eg tek bilda. Ein får med det ein vil skal kome med, og snur ryggen til tørkestativet, listene som manglar, og hola etter bilda i veggen, som ein tok ned i fjor. Akkurat no er her kaos. I morgen kveld får vi motert ny peisinnsats på kjøkkenet, og siste vekene har eg knapt hatt overskudd til å rydde når eg har kome heim. Eg har slite med influensa i fire veker, og hosta dag og natt. Har brukt astmainnhalator for å døyve dei verste hostekulene. Oi, var det slik det har vore? Forstår du? Har du lest bloggen min i denne perioden? Vi kan skape eit image om ein heim og eit liv, men det er ikkje sikkert at alt som verkeleg skjer, kjem med på bloggen...

Eg har lært meg å fokusere på alt som er positivt, i livet og med fotolinsa.Viss ein skal kome seg etter nedturar, må ein det. I dag er ein dårleg dag. Som eg skreiv i går, det er på tide å ta det litt med ro. Nakken er vond. Kva gjer eg då? Jau, vrir hjerna etter kva eg kan gjere for å bli i bedre humør. Og i dag synes eg det var kjekt å kunne vise noko frå huset som dokke ikkje har sett før! For du har faktisk ikkje sett alt i huset her? Merkeleg nok er her soner og rom som eg aldri har tatt bilder av. Sånn som desse under her frå loftstova. Rommet er vist før, men ikkje med dette innhaldet. 





¨
Kassebordet mitt har fått hjul frå Clas Ohlsson, så no flytter eg det dit eg vil heilt åleine! :)


Adventstaken er frå Indiska, og har fått seg ein ny heim her ;)
Talplatene på lysa er frå Emmas Verden.


No skal eg rett og slett berre slappe av :) TUSEN inderleg TAKK til alle som tek seg tid til å leggje att kommentarar, sjølv om eg ikkje er i stand til å gjere det same hos andre. Tilgje meg!
No er vi vel alle klare for DESEMBER! :) Lillebror har telt ned dagar i snart to månedar, så han er i alle fall superlukkeleg over at julemånaden ENDELEG er her! :)




   
Pssst! Klarte ikkje å vente med desemberheaderen til i morgon! :)



26 kommentarer:

  1. Mye sant i det du skriver Elin, tror nok alle blir lei sitt innimellom og føler at alle bilder og motiver er brukt opp,men plutsselig så dukker det opp noe nytt. Det er jo det som gjør det hele litt spennende .....
    Digger bildene dine,flott rom.
    Ha en fin kveld, håper du snart blir frisk

    klem Anita

    SvarSlett
  2. ønsker deg virkelig god bedring:) ta deg et varmt bad og en god kopp te:)

    SvarSlett
  3. Du tar virkelig fantastiske bilder, jeg studerte headeren din sikkert i ett minutt før jeg fikk lest innlegget. :o) Nydelig og inspirerende, og loftsstuen din er virkelig lekker og såå flott dekorert!

    Jeg prøver alltid å være positiv på bloggen og skumper ofte borti tørkestativ og sparker bort lekebilder for å ta bilder. Selvom jeg har en dårlig dag, hjelper det å bare ignorere manglende lister (i dag har jeg faktisk et bilde i innlegget hvor man kan SE de manglende listene) og hull i veggene og blogge om det man faktisk er litt fornøyd med. :o)

    Jeg ønsker deg masse god bedring, håper du føler deg bedre snart. Klem Jenny

    SvarSlett
  4. Trur nok vi alle har det litt sånn innimellom... æ e flink til å plassere hverdagslig rot bak mæ når æ tar bilda... hehe
    førr du kan tru her e mye kaos t tider..

    Ta vare på dæ sjøl!

    Nydelige bilda forresten! Like fargan du bruke! Veldi mæ ♥

    Klæm

    SvarSlett
  5. Selvsagt blir man lei!!! Men du må aldri slette bloggen pga noe slikt..se på den store tilhengerskaren du har. Vi er ikke lei!
    Nyter den nye headeren din. Fotokunst...skulle gjerne lært å bruke apparatet slik du gjør.
    Her flyter det over alt - jeg hadde ikke sluppet noen inn i heimen her.
    Vi må nyte de små nå i desember - og jeg håper at deres forventning smitter alle rundt dem.
    Klem i kulden

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder som alltid Elin :)

    Joda, vi har nok alle sånne dager, jeg har lenge vært i tvil om jeg bare skulle legge ned hele bloggen. Men tok meg litt tid og idag var jeg online igjen ;) Når neste innlegg kommer, nei det vet jeg ikke, kanskje idag, imorgen eller neste måned. Viktig å blogge når man har lyst og ikke av plikt..

    Håper du snart blir frisk igjen kjære Elinmor.. Good bedring til deg..
    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. så nydelige bilder.:-) Herlig header....stemningsfult til tusen.:-)

    SvarSlett
  8. Så vakker ein header :-)
    Kvardagen er kvardagen..
    For meg er bloggen ein fristad..

    Ferdig på jobbmøte og ska heim til gjengen min, vonar dei har fyrt i omnen...

    Varm klem siste kalde november kveld.. ♥♥

    ps: flotte bilete frå loftsstova

    SvarSlett
  9. Først må jeg si at headeren din var nydelig Elin..

    skjønner du er kritisk til bildene dine..men bloggen din er nok en av de fineste syns jeg...og du tar knallfine bilder..motivene er kjempefine..

    og finn nå aldri på å slett bloggen din....

    varme klemmer til deg =)

    SvarSlett
  10. Det er godt det er noe man har styring og kontroll på her i livet. :)
    Jeg har selv vitende lagt ut kaos bilder i blandt. Synes neste de er morsommere å poste enn det som bare er fint.
    Veldig lekkert med lerkegrenene sammen med kista og fasongen på vasen er virkelig prikken over i'en- Sånn mindt i hverdagen.
    Ha en fin kveld.
    Line-Cathrin

    SvarSlett
  11. Nydelig header!
    Råflott loftstue du har, fikk sååå lyst på den kista som du bruker som bord ;)

    ~Natalie~

    SvarSlett
  12. Hei:)

    Det er så sant det du skriv..
    Likar så godt å lese tekstane dine,dei gir meining,er så verkelege liksom..
    Føler at eg kjenner deg gjennom bloggenb din;)

    Eg kjenner godt til smerter,då eg har slitt med rygg og nakkeprolapsar lenge..Har vore bra ei stund,men desverre så har det no teke tak igjen..Mareritt!
    Å ja!Då gjeld det å take tak i det som kan gje meg glede:)
    Har vore veldig lite skriving på data både i innlegga og kommentarar i det siste..Har brukt det eg har på jobb og familia mi..

    Tusen takk for gode ord♥

    God bedring,kjære gode deg♥

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  13. Fine bilde og kloke ord frå deg, som vanleg, Elin. Jammen er du tøff som har jobba så intenst når du har ei gjenstridig influense i kroppen! No må du love å ta det med ro, stelle godt med deg sjølv, og bli heilt frisk igjen.

    Sender ein kaskade av varme og gode tankar til deg!

    Stor klem frå Regina:)

    SvarSlett
  14. Å huff da..dette hørtes ikke godt ut nei...du må huske og kvile og sove nok...det er det viktigste..og sunn og ordentlig næringsrik mat til faste tider.....basta bom!!!Nå har mor talt!!:):)
    Ja..jeg blir lei når sofaen min kommer frem for ofte.....men her er så fult hele tiden at en tar lettvintese løsning:)Nå er det stigen som får gjennomgå en stund he he
    Ta vare på deg selv nå....husk du skal vare en stund til:)
    klem klem til deg...

    SvarSlett
  15. Tusen takk for alle dei gode og varme kommentarane du legg igjen inne hos meg! :)
    Nydelig ny header, og mange fine bilder frå loftstova! :) Eg blir heilt overvelda over kor fint du har det... Hadde eg berre hatt eit einaste rom som var i nærheita av like fint som hos deg... så hadde eg vore glaaad :)
    Håper du kjem deg til igjen snart, slik du får ei fantastisk jul, frisk og rask! :)
    Varm klem uta Vik :)

    SvarSlett
  16. Kunne flyttet rett inn på loftet ditt:) Så gode farger der, og levende treverk...jeg liker :)

    Til mer jeg ser av bildene dine, til mer skjønner jeg at noen bare har det i seg. Det er rent så en får lyst til å bli fotografert selv, for å se om en selv kan fanges på film på denne fine måten....

    Så tøff du er som har trosset influensaen og fotografert i sprengkulda! Samme seigliva virus vi har fått kanskje? Jeg har hatt det i kroppen siden midten av oktober, med ny oppblussing siste to uker. Men, det er mye bedre i dag!

    Nei, ikke alt kommer på trykk hos meg, og det kan være så ymse årsaker til det. Jeg blogger jo også anonymt, mest fordi jeg ikke har så lyst til å få koblet privatlivet vårt til jobben. Vet ikke engang om jeg kan kalles interiørblogger, men jeg blogger for å gjøre noe positivt. Jeg skulle ønske jeg var i en helt annen liga kvalitetsmessig, men det man ikke kan få, nytter det ikke å tenke på...sa Askeladden...eller var det han som kokte suppe på spiker? Jeg koser meg med å kikke inn hos andre, og legge igjen forhåpentligvis koselige kommentarer som gleder mottakeren. Kjenner meg nesten av og til som en "stalker" :)

    Noen ganger skinner hverdagens ulykker og sorger gjennom, og andre ganger får de være helt private. Det er godt å ha noe positivt og koselig å drukne seg litt i når det butter på andre fronter, og til å løfte seg i medgang :)

    Ønsker deg god og rask bedring!
    Klem Moccamamma :)

    SvarSlett
  17. så nydleige bilder du viser...
    ja nå må du ta vare på deg selv, oh kose deg innimellom ,selvsagt...
    koz med han som ser frem mot jul,- det gjør nok moren også..
    klem,magny

    SvarSlett
  18. Hehe ja sant som du sier. Man blir passe lei i mellom, å lurer ofte på hvordan alle disse andre bloggedamene får til å finne på så mye nytt osv...Meeen det går jo over etterhvert. hehe Det går bare litt lengre mellom innlegga. hihi

    Fine bilder har du i værtfall alltid Elin. ;o)

    Klem Simone

    SvarSlett
  19. Ja; slik er det. Ikke alt som skjer kommer med på bloggen; vi gjør et utvalg - vi sier liksom "hit, men ikke lenger". Og noen ganger føles det kanskje falskt? Er det derfor "realitetsblogging" ble litt pop en stund? Men samtidig er det jo slik det MÅ være; det er DU som har kontroll på DIN blogg, og der står du faktisk ikke til ansvar for noen! Har prøvd å tenke litt på det, innimellom selv, iallafall... ;-) Vi vil jo så gjerne være "flinke" og "sanne", samtidig som vi på en måte forteller en historie med bloggen...
    Vet ikke om det ga mening eller trøst; men det er nå mine tanker rundt dette ialefall;-)

    Bildene dine er så uendelig vakre å se på; noen ganger blir jeg litt misunnelig på dyktigheten din; men mest beundrer jeg og nyter jeg bildene! Det er så fint å kunne ta en tur "innom" - for å få litt glede og inspirasjon! Derfor ønsker jeg at du ikke legger ned bloggen; ta heller noen pauser innimellom. Noen dager fra bloggen gjør ingen fortred ;-)

    Håper dagen i morgen blir av det gode slaget, Elin!
    *varm klem*

    SvarSlett
  20. Hei og hå!
    Om det er noen trøst så tror jeg de fleste hjem i Blogglandia er som du beskriver. Vi BOR jo tross alt i dem!
    Å drive nettbutikk på interiør fra heimen er en sann utfordring. Her er det kartonghelvete delux!! Every Day!
    Vi har nå satt oss som mål at det skal se noenlunde ut til julaften...ha ha ha..

    Jeg har lært meg mye opp igjennom åra at man fint klarer å leve uten lister - i maaaange år! (går helt fint). Som oftes kommer jo manglende lister opp når man evt skal selge, ha komfirmasjon etc.

    Har også lært at sokkel på kjøkkenet er oppskrytt..ha ha....kan fint leve uten den også. Og den kan godt stå oppetter veggen i gangen (fremdeles i plast) i flere måneder. (går helt fint). Dessuten så fant jeg de "forsvunnede" solbrillene mine igjen under kjøkkenskapene. Ser du, noen fordeler med at den forrige sokkelen ble DRADD av i en hels*** fart kl 00.30 en vakker natt for 2 år siden, etter et spann med kvistlakk gikk i gulvet, og rant utover både kjøkkengulv, skapfronter, vask , panner, benkeplate...you name it!)
    Går også helt utmerket å leve med halvmalt kjøkkentak der vakre oransje flekker etter kvistlakken lyyyser mot deg. Går helt fint.
    Under trappen ligger ferdige oppkuttede planker som vi skal bruke til å tette mellom trappetrinnene. De har lagt der i snart 2 år! Jeg tror de er rimelig tørket nå, ettersom de ligger på varmekablene. Går helt fint.
    Som du skjønner kunne jeg ha fortsatt i det uendelige.......

    Nå skal jeg derimot slenge meg en halvtimes tid på sofaen før jeg flytter min trøtte kropp opp i sengen, der jeg må flytte x-antall kasser og klær for å komme til......gjesp - og SMIL!

    STOR klem W :-))

    SvarSlett
  21. Riktig god bedring. Har full forståelse for at kranglete nakker begrenser PC-tid. Kista/bordet var helt utrolig stilig og adventsstaken var også veldig flott! God bedring!

    Klem fra Catje

    SvarSlett
  22. Du skal bare fortsett å blogge, du har en fantastisk fin blogg!!!
    Og godgodbedringtildegklem!!
    Høres ut som du har hatt en slitsom periode...
    Nydelig bilder du viser fram i dag også!
    klem

    SvarSlett
  23. Flott innlegg, og vakre bilder som alltid!!:) Stå på videre! Ta vare på deg selv.

    Ønsker deg god bedring, og en fortsatt finfin 1. desmber.
    Hilsen fra Lene.

    SvarSlett
  24. Synes hjemmet ditt er helt herlig, jeg!!!!

    SvarSlett
  25. Det er så sant det du skriver...
    hjemme hos oss er jo ingenting ferdig... vi renoverer jo et helt hus, og vi har ikke ett eneste rom vi kan si oss ferdige med.

    Ha en riktig god helg!
    Julemåneden er her, vi skal slappe av uten å ha dårlig samvittighet, for det er tross at våre nærmeste som er det viktigste - ikke støvet i krokene

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  26. Er visst en stund siden jeg har vært innom deg, her var det masse nytt og flott! Elsker bildene dine, du har så masse fint:)

    Kjempeflott header forresten.

    klem.

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!