...

torsdag 27. desember 2012

Kos ved peisen | Cozy by the fireplace

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
Tenk så heldig eg var denne jula, eg fekk endeleg mi lenge etterlengta Kelly Moore fotoveske... Mann og barn overraska meg skikkeleg med STOR pakke! Måtte gråte litt faktisk, så glad vart eg. Ho er kjøpt hos fotobag.no , og mannen min fortel om fantastisk sørvis, han vart til og med oppringt av ein mann som ville sjekke at alt var i orden, og at han hadde mottatt veska i posten i god tid før julaften. Slikt skal det skrytast av! Eg blir stadig positivt overraska over alle dei flotte nettbutikkane og sørvisen dei yter!
 
*
 
Eg får stadig henvendelsar angåande bilda på bloggen. Kameraet mitt er eit Canon EOS7D. Eg tek bilda i RAW format, og redigerar dei i PhotoShop. Eg hentar ofte tekst og rammer mm i PhotoScape. Eg brukar ikkje filter på bilda, og eg trixar ikkje med fargane, bortsett frå den vanlege bildebehandlinga i PhotoShop. I dag var det nesten ikkje lys. No i den mørkaste tida har eg gått over til å bruke stativ, for å kunne ha lengre lukkaråpning, og dermed få lysare bilder. Eg brukar for det meste eit Canonobjektiv, 50mm, 1,4. I tillegg har eg eit Sigmaobjektiv 18-200mm.
 
Eg er ikkje så flink med slike fototekninske ting,
så eg har aldri laga innlegg av denne typen. Eg er ein sånn person som prøvar og feiler til eg finn ut korleis eg vil ha det. I februar skal eg ha eit nytt fotokurs, som eg gleder meg VELDIG til! Og som eg har sagt før; mitt fotoliv kan omtalast som før og etter grunnkurset i fotografering eg tok for to år sidan. Anbefalar alle som kan å få hjelp til å kome eit skritt vidare på denne måten. Bur du på Sunnmøre, kan du sjekke ut denne LINKEN. Så finn du tilboda min fotolærar, John Colbensen tilbyr i starten av 2013.
 
 
Ha ei fortsatt fin romjul!
 
 
 
Elin
 
 
 
 


22 kommentarer:

  1. De veskene er så flotte! Jeg har 2 sues, kjempefornøyd:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har knapt fått prøvd ut mi, gleder meg til første fototur! :)
      Lekker å sjå på i alle fall!

      Fortsatt god jul!

      klem,
      e :)

      Slett
  2. Så lekker :) heldig du!!!
    Så flotte lykter med stjerner på ;)
    Fortsatt god jul.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Nennes! :)
      God romjul til deg også!

      klem,
      e :)

      Slett
  3. God fortsättning på julen kära Elin! Åhh vilken fin väska du fick, förstår att du grät en skvätt.
    Tack för dina vackra foton jag tycker du är en mycket duktig fotograf!!
    Kram Raina

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Raina! Takk for så fine ord!

      God klem,
      elin :)

      Slett
  4. For me you have the most beautiful pictures of all. I love looking at your pictures. How do you get your pictures so bright? When I take a foto it never looks so good as yours.

    Kind regards
    Eileen

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Eileen! As I said earlier, I think your photos are great!

      Love,
      elin :)

      Slett
  5. Hej. God fortsättning till dig! Du är en stor inspirationskälla och jag tycker att du är superduktig på att fotografera! Jag följer din blogg med stor glädje! Jag förstår att du blev glad för väskan...den var verkligen fin! Lyckans dig!

    Ha en fin romjul!
    Kram Petra

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Petra! Det er så fint å få slike tilbakemeldingar, for då får eg lyst til å fortsette å blogge! <3

      klem,
      elin :)

      Slett
  6. Herlig og nydelig bilder :) Sier som flere at du er veldig flink til å fotografere og en stor kilde til inspirasjon!
    Jammen er du heldig som fikk den gaven, råfin veske! *ønskermeg*
    Ha en fortsatt god jul :)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk Frk Elton!
      Håper du har ei fin fin romjul!

      klem,
      e :)

      Slett
  7. Nydelig og velfortjent veske!
    Hærligste fargen å da :)

    Ja, et sånn fotokurs skulle jeg jammen meg også tatt!
    Merker sjøl at jeg henger mest på de bloggene med de fineste bildene.
    I kombinasjon med ideer jeg ser der,og at jeg liker det de viser.
    Kunne nok hatt andre favoritter hvis alle hadde samme kvaliteten på bildene.

    Vi har nå bodd i esker siden juni/juli og jeg kjenner at jeg er glad for at det
    nærmer seg slutten. Har andre ting å bruke kreftene på liksom ;)

    Er på juleferie i Trøndelag med bra nettdekning, og det er SÅ deilig å rase rundt
    på blogger og kose seg med bilder og tekst igjen i storformat.
    Denne gangen har vi lånt med oss en skiboks så vi kan laste med oss litt arvegodt.
    Gleder meg til å få det med hjem, slik at jeg kan ha minnene rundt meg i hverdagen.

    Ha ei fortsatt fin fin jul Elin!
    Klæm Siw

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Siw! Du gir meg så mange smil, og guts til å fortsetje! Håper turen heim går bra, og at kasselivet er over veldig snart! Flott med arvegods, og det skaper alltid det lille ekstra i interiøret!

      God romjulsklem!

      Elin :)

      Slett
  8. Nydelig veske!! *vil ha* ;-)
    Klemmer Elisabeth

    SvarSlett
  9. Kære Elin..

    Sikken en læææææææææææækker fotobag..:-)
    Kan godt forstå du måtte fælde nogen tårer...af glæde..;-)
    Min datter har også Canon eos 50 D som hun er meget glad for. Hun har ikke rigtig haft tid til så mye fotografering i det siste.
    Jeg er overrasket over hvor tungt et camera er da jeg skulle holde det for min datter en gang. Ikke merkelig at dere får ondt i skulder og nakke.
    Håber at du fremdeles har det godt og nu kan du jo se tilbage på denne jule med glæde.

    Julekram fra Lisbeth

    SvarSlett
  10. Du er blitt så flink med bildene dine.du er som meg prøver å feiler metoden:)Men gøy å få et nytt fotokurs,skulle så gjerne ha gått på noe slikt jeg med....Lekkert blitt hjemme hos deg...
    Fortsatt en kos romjul til deg og dine...
    klemklem

    SvarSlett
  11. Ønsker deg en fortsatt god jul!

    SvarSlett
  12. en sådan fotoväska hade man ju inte tackat nej till...:)

    önskar dig ett fint 2013 och tack för all inspiration du delat med dig av under året .

    KRAM

    PERNILLA

    SvarSlett
  13. Vilken fotoväska! En sådan får gärna flytta in här med ;)))
    Ska ta och kolla måtten, kanske får den bli min nya handbagageväska, om den håller sig inom.
    Idag har jag en vanlig liten resväska och nackdelen med den är att den inte är vadderad eller
    inredd för fotoutrustning. Fördelen är dock hjulen, att den är lätt att dra med sig långa sträckor.
    Undrar just hur länge axlarna orkar bära....utrustningen väger ju ton!

    Kram fina Elin och tack för all inspiration du delar med dig av här inne.
    Ps..kanske har du sett mitt inlägg idag från er hagestua!

    SvarSlett
  14. Og nå gleder jeg meg hysterisk mye til jeg får min i posten! :D
    mannen bestillte den til meg som julegave selvom han er offshore :)

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!