...

mandag 17. desember 2012

Du grøne glitrande...

 
 
 
 
 
 
Så kom det eit bilde av juletreet også.
Skal ta bedre bilder når det er ferdig pynta neste helg,
dette er ein "light-versjon" ;)
 
Det er ei edelgran, vi har hatt denne typen tre
siste åra. Men eg trur ikkje ho får stå til januar, sidan
vi har bestemt at treet får vere på kjøkkenet komande veke også.
 
Men egentlig litt godt å ha leita fram og sortert pynten,
sjekka om lysa fungerer osv. Ofte slikt som skjer her i huset i siste liten.
 
*
 
I morgen er det eitt år sidan eg vart sengjeliggande
med prolaps nr.4. Har grua meg til 18.desember. Prøver å tenkje at det er berre nok ein dag i livet mitt, men merkar at eg er nervøs og ekkel i kroppen. Tankane reiser sine eigne veiar, og minna frå 2011 blir ekstra sterke. Difor har eg bestemt meg for å gjere ting i heile morgen som eg likar. Det blir nok blant anna ein tur ut til havet. Og så skal eg tenkje tilbake på 18.desember neste år, og ha fine, nye ting å assosiere datoen med. Dagen eg bekjempa redsel. Dagen eg gjekk vidare.
 
*
 
 
Ynskjer alle ei fin veke inn mot jul!
 
 
Elin
 
 
 


20 kommentarer:

  1. Nydelig tree ♥

    Juleklem,
    Vicky

    SvarSlett
  2. Så flott eit tre!
    Koseleg denne tida viss ein klare nyte den..
    Kos deg i morgon, det skal bli ein god dag :-)

    Adventsklem

    SvarSlett
  3. Så fint juletre. Gleder meg til å se hvordan det ser ut i sin juleforkledning :-) Vi skal ut å kjøpe tre i dag, det blir stas. Ei fin og glad førjulsuke ønsker jeg deg :)

    SvarSlett
  4. her skal juletreet kjøpes idag og pyntes i morgen. Vi reiste egentlig ut for å kjøpe treet i går men da vi kom fram kom vi på at vi hadde glemt noe å binde det med. Så da blir det idag i steden for. Har funnet ut at her skal treet pyntes en uke før jul. Det er jo før jul det er koselig. Jeg er lei alt som har med jul å gjøre 1. dag uansett om det ble pyntet 1. desember eller lille julaften.
    Ønsker deg og familien din fine førjulsdager,
    Klem Tove

    SvarSlett
  5. Hei på deg !
    Har selv vært plaget mye med ryggen de siste åra og spesielt fram mot jul har det vært ekstra ille. Kanskje på grunn av at da styrer man ekstra mye med vask og tunge løft. Har mange ganger stått på kne for å ta ut og sette inn i oppvaskemaskina bl.a., for siden å stable meg selv opp i sofa´en sammen med x antall puter. Ikke noe kjekt når huset er fullt opp med barn og barnebarn og alle forventer max kos i julehøytiden.
    Men i år er ryggen bra !! jiiipiiiii !!
    så da krysser jeg fingrene for deg også og ønsker deg en alle tiders jul sammen med dine !
    God Jul(eklem) fra Elin

    SvarSlett
  6. Nydelig tre! Det kjem jo så tydelig fram i det vakre huset ditt.
    Skjønner godt at du har grua deg til dagen i morgon, trur du vinn masse på den beundringsverdig positive holdninga di:) Håpar du får ein flott dag i morgon med gode tankar og aktivitetar.

    Helsing Marianne:)

    SvarSlett
  7. Stilrent! Mycket fint!

    kram/Olg@

    SvarSlett
  8. Vakkert tre i et vakkert hus. Lykke til med morgendagen, lurt å skulle gjøre mye positivt for å skape nye minner. Varme klemmer fra Ingeborg

    SvarSlett
  9. Så flott tre! Mann og et par barn har vært ute og kjøpt tre i dag, men jeg vet ikke helt hvordan det ser ut - det står ute, pakket inn i sånn nett...

    SvarSlett
  10. Nydelig tre Elin! Ønsker deg en ny og fin 18.desember i morgen, med gode opplevelser som grunnlag for fremtidige minner :)

    Klem

    SvarSlett
  11. Så nydelig tre,så vakkert det er å få treet inn i hus og pynte med:)
    Håper det skjer masse positivt imorgen så du kan sjå dagen som ein positiv ting:)synest du er flink til å ha et positivt fokus!
    Ein fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  12. Nydelig, som alltid!

    Ønsker deg en fin dag i morgen, en dag som visker ut de vonde minnene og skaper gode nye!

    Klemmer!

    SvarSlett
  13. Herlige bilder, mitt hus er komplett kaos! Kjente meg litt igjen i beskrivelsene om å ha skremmende ting i minnene. Har du lest boka" sjef i eget liv" den hjalp meg og jeg blar enda i den smått;) varm klem

    SvarSlett
  14. Forstår godt tankene og redselen for den datoen, når du har opplevd noe slikt, det er jo vondt og skremmende!Håper du rusler mot havet, koser deg og kjenner med hele deg at nå er du på veg videre.:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  15. Kjempefint tre!

    Et av mine favoritt uttrykk kommer fra ei som heter Elisabeth Edwards og er som følger;
    "She stood in the storm and when the wind did not blow her away, she adjusted her sails".

    Synes det passer så godt til oss med kroniske smerter,kjenne etter og justere - og gå videre. Ønsker deg en kjempefin 18. desember!

    Klem fra Randi W

    SvarSlett
  16. Håper dagen din har vært fylt med MASSE glede !!
    Du er kommet langt når du tenker på den måten du gjør :)
    Tankens kraft er sterk !!
    Nydelig tre , gleder meg til å se det ferdig :)
    Natta :)

    SvarSlett
  17. Herlig bilde og nydelig tre.
    Håper du fikk en flott dag.
    klem Hege x
    ps- Jeg føler med deg.
    Har selv Bekhterev og sliter mye med det.

    SvarSlett
  18. Kjære Elin, denne ryggen er ikke på laget med deg forstår jeg....jeg skal sende god energi over til dg! Nydelig tre og inredning-som vanlig! God JUL.

    SvarSlett
  19. Uffameg! For et år du har hatt, og for et driv du har.

    Mann min har slitt med prolaps i mange år, operert 1 gang, men de kommer jevnt og trutt uansett.
    Heldigvis er går de over etter en stund, håper dine også hår tilbake sånn at du kan bli deg selv igjen!!

    Klem Anna

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!