...

tirsdag 8. mai 2012

DIY : nye bein med hjul på rammemadrass




Kanskje dette er så enkelt, at ein ikkje skal forklare det? Det første vi gjorde, var å forsterke hjørna under madrassa, slik at stolpane fekk feste under seg. Stolpane som fungerer som bein vart skrudd fast i fjølene, før dei blei skrudd fast i treverket under senga. Men sidan hjula (kjøpt på claes ohlson) var litt for stor plate på, måtte mannen i huset sage ut nokre plankebitar med stikksag. Desse skulle vise seg å bli ganske enkelt perfekte. Til slutt har eg måla med restane av målinga vi brukte på stoveveggen, Lady pure color, dempet sort, for å få ein matt og rå finish.




Vurderer å leggje ei fjøl på langs rundt heile senga, må tenkje litt
til på det først... Det var dette med å bestemme seg ;)



Elin

5 kommentarer:

  1. Så flott senga blei!
    Og disse plankebitene gjorde forsjellen...det ser ut som om det var meningen det skulle være sånn: )

    Ha en fin kveld videre: )
    Klem Iris

    SvarSlett
  2. Dette var jo veldig lurt! Så kult med hjula. Blir jo en helt annen stil på senga med en gang!

    Nyt kvelden

    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott med den matte fargen på bena! Du er så kreativ! Lekkert!

    SvarSlett
  4. Kjempepraktisk...som sagt jeg digger alt på hjul:)
    klemklem

    SvarSlett
  5. Det ble kjempelekkert Elin. Jeg har også fått veldig sansen for ting på hjul. Har en plan selv og hjulene er kjøpt inn men vi kommer aldri i gang. Sånn er det når man gjerne skulle gjort alt på en gang:)
    Håper det går bra med deg.
    Klem fra meg!

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!