...

søndag 31. oktober 2010

Mitt bidrag til NIB si novemberutfordring! STOVE



Eg har brukt helga til å prøve å fange dagslyset i dette rommet.
Ikkje så enkelt, fordi dagane er gråe. I morgen skriv vi november, klokka er tilbake på
vintertid; det går raskt mot Jul folkens! :) Stova vår går i same fargane som resten av
huset, ulike gråtonar og med gardiner av lin.Eg kjøpte eit nytt teppe i forrige veke,
i ekte ull, på Bohus. Dette er vi veldig fornøgde med! Herleg varmt, og med ein nydeleg tekstur! 

Sofaen og stolane vist lenger nede, er frå Slettvoll. Puter og lampeskjermar frå bl.a. Tine K.
Pledd frå IKEA. Koffertane kjenner du kanskje igjen frå tidlegare
innlegg. Dei flyttar litt rundt i huset. Akkurat no rommar dei
innpakningsutstyr og div. hobbymateriale som eg brukar
i juleforbereiingane mine :) Den store tyllputa er ein
av favorittane mine. Mest til pynt ;)


Dette "brengetreet" vart brukt til å bere bøtter før i tida. No pyntar det opp
stoveveggen saman med stålsjablongar :) Lampeskjerm frå TineK.



Bordet mitt er av eit gamal dørblad. Alderen litt usikker. Kanskje frå
1700 talet? Det ligg på ei stålrame, som ein lokal verkstad har sveisa
saman til meg. Eg berre ELSKAR kontrastane mellom
den slitne looken, og tyllputa under!


Huset vårt har mange røffe detaljar etter kvart. Her har ein sleten
metallboks fått kome opp på eine sidebordet til sofaen. Og
sjølvsagt ligg det noko spennande og kontrastfyllt
på toppen! :)


Eg samlar på sink i ulik utførelse. Denne bøtta har stått ute i sommar
med blomster i. No står ho opp ned, og er flott til å lagre
interiørblad på! Ein lilla silkeduk har fått plass der også,
for å setje litt farge på novemberdagane som kjem!


Fatet med lys på fann eg i eit gamalt hus,
rusta og veldig bulka. Men med litt omsorg, vart det flott!
Gamle ark frå ei salmebok, nokre fine småting,
og ein mynt kviler roleg i skinet frå lysa.


Sidan stova vår ikkje er så stor, så tv stolane våre står til vanleg
borte ved den andre veggen. Men når vi brukar sofaen,
er det berre å snu dei bort til bordet. Tips : ta
møbelknottar under møblane dine,
då er det lett å flytte på dei! :)


Tyll er glimrende til å ta bort det verste innsynet! Dessuten synes eg
at det gir eit lunare preg til stova. Eg har bestillt tyll hos
Stoff og Stil på nettet. Meir av dette er på veg til Sunnmøre ;) 
Eg har tatt bort vannmerket på øverste og nederste bildet. Desse er mine bidrag
til NIB si novemberutfordring, stove, som blir lagt ut på bloggen deira i morgen :) 


Eg vil igjen takke for alle kommentarar og alle besøk,
berre sidan sist helg!

Thank you all, for visiting my blog!
I am speachless, looking at my globe; Draumesidene have visitors from all over the world! :) Europe, Asia, Africa, North and South America, Australia... It would be very nice hearing from you all!
Maybee you leave a comment next week? :)
I wish you all a lovely November week!



Ynskjer alle ei flott novemberveke!
Elin



58 kommentarer:

  1. Elin,Elin, Elin....et fantastisk og omfangsrikt innlegg.
    Har du det så ryddig over alt??
    Slitan ja - det er et bergens uttrykk som blir brukt til å gratulere folk med noe nytt☻☻☻

    Nyt november - nå må jeg begynne å strikke nisseluer,lage julekort og planlegge adventskalender.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei!
    Stova di er fiiiin! Likte spesielt godt det siste bildet, viste godt stilen din, fin komposisjon:)
    Klem Kristine

    SvarSlett
  3. For en nydelig stue!!!Skikkelig hærlige bilder!!! Elsker stilen din!!!
    klem Tove

    SvarSlett
  4. Du har det så fint og gjennomført..
    Nydelege bilete du viser..
    Og som alltid flott inspirasjon..

    Søndagsklem :-)

    SvarSlett
  5. Heisann..
    flotte bilder fra stua di:)liker så godt skjermene til Tine K..må innrømme har lyst på slike:)ja..må prøve og få tatt bilder av stuen jeg og....men akkurat nå er det mye rot her:):)må shine får middagsgjest på onsdag...eller har jeg hatt en flott dag i Birkelunden med godt salg on noen flotte bra kjøp...som kommer til og bli vist etter hvert:)
    kos deg snuppa..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  6. Et VAKKERT bidrag til utfordringen=)!! Og så mange flotte skatter!

    Ønsker deg en herlig kommende uke og lykke til i utfordringen=)!!!

    Klemmer!

    SvarSlett
  7. Åååå, såååå fine bilde fra stova di. Så gjennomført og kreativt, nydelige fargekombinasjonar og kontrastar. Eg likar det så godt !! Og så råfint å ha ein vassel (bengetre som det heiter hos deg)på veggen.
    Lykke til i nib-utfordringa (dette må jo berre gå rette vegen).
    Ha ein flott kveld og ei ny fin veke. Klem.

    SvarSlett
  8. Nydelig bidrag atter en gang fra deg. Lykke til så mye.

    SvarSlett
  9. så fiiint..! må hell og lykke følge deg denne gang..!
    klem¨¨'*

    SvarSlett
  10. Du er kunstnar!

    Eg har sikkert holdt pusten litt for lenge no...Har glømt heilt å drage inn luft medan eg har lest og studert meg nedover bloggen din..
    Ah!...Eg håpar og trur du vinn denne gongen♥

    Stova di er ein draum...Som resten av heimen din!

    God ny veke til deg og♥

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  11. Fantastisk stue!! Skjønn og røff på samme tid:)

    Ønsker deg en strålende uke!

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  12. Du er helt utrolig altså! Så fint og gjennomført krok i stua!
    god kveld
    klem Kristina

    SvarSlett
  13. Vakkert med kontrastene mellom det feminine og det røffe:DDDD Lykke til:DD klemz

    SvarSlett
  14. ..vakkert Elin..mange flotte bilder!!
    her i huset har vi feira Emma som ble 9 år på fredag..feiring i 3 dager til ende ;))
    no er det ei ny uke..med nye muligheter :)
    sees snart..??
    klem Anne♥

    SvarSlett
  15. Nydeleg! Er så harmoniskt og vakkert hjå deg.
    Behagelege farga og fantastiske detalja.
    Ha ei flotte ny veke.
    Klems

    SvarSlett
  16. Fantastisk fin stua di er!!
    Herlige farver og detaljer. Digger gyngeheten! Heier på deg.
    Håper søndagskvelden din er skjønn.
    Goklem Marie :)

    SvarSlett
  17. Flott stue og flotte bilder liker godt stilen din, selv om den er helt annerledes enn min :-)
    Artig med besøk fra hele verden :-)
    Ønsker deg også en flott ny uke

    Klem Anita

    SvarSlett
  18. Fantastiske bilder av et fantastisk rom; det er vel ikke så mye annet å si! Jeg tror også du må ha god sjanse på NIB-utfordringa med den nydelige stua di... Så varm og innbydende den ser ut, samtidig elegant og lekker...
    :-) :-) :-)

    PS. Fant også fram et piknic-redigert bilde av prinsessa her i huset... Litt moro å vise dem hvordan de kunne vært som vampyrer, ikke sant?... ;-)

    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  19. Hei kjære Elin :) så nydelige bilder du har med i konkurransen! Stor sjanse for å vinne :) Heia heia! :)
    Mykje lekkert heime hos deg. Elsker kontrastene dine :) Håper du har det fint :) sjølv er ikkje mine dagar mine beste, men, prøver å holde hodet litt over vatn :) Tusen takk for så mange herlige kommentarer! Skal komme sterkare tilbake ;)

    Kjempegodklem til knallgode du :)

    SvarSlett
  20. Du er ikke sann! LEKKERT.. EG BLIR MÅLLAUS! Er det ikke slik du ville ha sagt det! heheh;-)

    Digger syklen din ! ! !

    Klemmer

    SvarSlett
  21. Vakkert, vakkert , vakkert er mine ord, elin :) Du har så god sans for detlajer :) NYDELIG!

    Lykke til i konkurransen!
    Ha en ny fin uke!
    Klem til deg!

    SvarSlett
  22. Et nydelig bidrag, Elin!
    Det er en egen stemning i bildene dine; stille og rolig, som om jeg har fått komme inn under glassklokka for å se, men bare et lite glimt, det er flere i kø...
    Lykke til!
    Og ha ei flott, ny uke!
    KLem
    Lise

    SvarSlett
  23. Liker så godt lampene til Tine K. Fiiint bidrag til NIB! :o)

    Ønsker deg en deilig dag :o)

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  24. Godmorgon!
    Underbara bilder. Njuter........
    Ha en bra måndag!
    Kram Raina

    SvarSlett
  25. Huff da dette hørtes ikke godt ut...da får du bare prøve og få sovet mest mulig...for da går det fortere over....
    Her er det sol i dag og..men nå er det straks ut og få gjort en del ting...
    Sov og bli frisk snuppeluri..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  26. Dette var lekkert!! masse lykke til - du når langt med dette bidraget - garantert!

    ;)
    Klem

    SvarSlett
  27. Oyyyyy så fin en stue da, kjempelekkert Elin. Å du har helt klart klart å fange lyset riktig her ja. ;o)

    Ha en fin ny uke du også.

    Klem Simone ;o))

    SvarSlett
  28. Du er helt PROFF på vakre bilder med kontraster. Nydelig bidrag...
    Ha ei fin ny uke!

    SvarSlett
  29. Dån sier jeg bare... du har det bare så råfint hos deg... jeg blir stum av beundring... bordet ditt er råstilig altså..

    jeg ønsker deg masse lykke til=)=))

    klemmer 0)

    SvarSlett
  30. Hei,sukk... det er så flott vet du... Nyyyydelig... Så flotte farger i stua di.Å så mange fine detaljer som fanger blikket mitt. Klem

    SvarSlett
  31. eg heiar virkelig på stua di:) akkurat perfekt er den!! Eg elska grå kombinasjoner av alle slag...kjenner eg angra litt på at eg valgte så mykje kvite møblar no i sommar...:) Stua di ser i hvertfall utrulig koselig ut!!

    Håpa du vinn <3

    SvarSlett
  32. Så utrolig flotte bilder:-)

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  33. om du vinn er det vell fortjent i hvertfall:) lykke til!! Stua er som balsam for sjela!!

    klem

    SvarSlett
  34. Denne gangen må du gå rett til finalplass Elin. LEKKERT.....jeg elsker stilen din;o) Lykke til og god ukestart til deg fra meg

    SvarSlett
  35. Underbara bilder Elin! Allt du gör blir så sagolikt vackert!!!

    Du ger oss i bloggvärlden så härlig inspiration.
    kram J

    SvarSlett
  36. Hei på deg vennen, og takk for alltid koselig besøk av deg :o)

    Sukk vakkert innlegg Elin, og et skikkelig flott bidrag til NIBs utfordring - jeg heier på deg vettu... ;o) Å titte innom til deg, er som å titte i de flotteste interiørmagasinene, og jeg blir alltid så inspirert hos deg....

    Nydelig kveld til draumejenta på møre!

    Goklem fra Hildegunn

    SvarSlett
  37. En vakker stue! Utrolig fint, har du det:) Likte så ekstra godt bordet ditt, det var helt ultrarått - og passet veldig godt inn hos deg:)

    SvarSlett
  38. F A N T A S T I S K !!!!!
    Informativt og nydelig:)
    GØY!

    SvarSlett
  39. Så utrolig flott!!:-) skikkelig gjennomført!

    SvarSlett
  40. Din blogg är en 'morgontrött skånskas' dröm att trilla in på!

    WOOOOOW så dejligt vackert!

    Agneta

    SvarSlett
  41. Så fint du har det =) elsker gyngehesten <3

    SvarSlett
  42. N Y D E L I G!!!!
    Du har en fantastisk vakker stue, herlige detaljer - Me like!!!!♥
    Bare å drømme seg bort gode Elin!!♥
    Takk for koselige ord hos meg ;))
    Nyt av november ;))
    Gode klemmer fra meg, Anki

    SvarSlett
  43. Heia! Jeg blir så inspirert til å gjøre det fint rundt meg.....Det er så fint i den stua di! Får skikkelig lyst til å krype opp i en stol eller sofaen, drikke en kopp kaffe eller te, kikke litt i bladet og boka som ligger på bordet, og bare sitte der og nyte.....

    Heier på bidraget ditt!

    Klem Moccamamma :)

    SvarSlett
  44. Åååååh, så nydelig det er hos deg, Elin!!
    Jeg holder en knapp på ditt bidrag, lykke til;))

    klem!

    SvarSlett
  45. WOW, for en fantastisk vakker stue dere har, likte den utrolig godt :)) Masse fine detaljer og hærlig stemning! Ha en fin tirsdag og takk for hyggelig hilsen på bloggen min:) Klem Linda

    SvarSlett
  46. Utrolig flott!!!! Likte alle de flotte detaljene her!! Perfekt! Klem

    SvarSlett
  47. Heia Elin ;)
    kor fin stue dere har ;)

    og som vanlig nydelige bilder....
    nyt dagen . klemma

    SvarSlett
  48. Flott bidrag Elin! Liker utrolig godt kontrastene hos deg! Bildet med orkideen bak tyllet - bare helt nydelig!

    Nyt kvelden - her er det tv'en som gjelder:)

    SvarSlett
  49. Hei gode du!
    Så leit å høre at du ikke er i form, forstår godt du blir frustrert.....

    Så kjekt at du likte vimpelen min da - er alltid gøy med slike tilbakemeldinger :o) Jeg kommer til å sy noen for salg, så om du er interessert skal jeg selvsagt tenke på deg..

    God bedring vennen - håper du snart er på beine igjen!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  50. Nydelig, Elin! Du har en helt egen prikk over alle i´ene og jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er men det er magisk og fantastisk!

    Go´tirsdagsklem fra meg!

    SvarSlett
  51. Heilt fantastisk flott er stova di, vennen! Og så vakkert gjort i stand og kjempefine bilder:) heier på deg ja!

    Klem

    SvarSlett
  52. For en koselig stue du har! Masse sjarm og fine detaljer <3

    Takk for hilsen inne hos meg. Lykke til deg ogsaa. Kjempefint bidrag!

    klem Nina

    SvarSlett
  53. God morgen elin mor...
    her våkner en før fugla kvitrer:)
    takk for tips...håper det blir noen gavekort til meg på Japan Photo..slik at jeg kan få meg litt ekstra utstyr:):)
    Er meldt sol i dag..så har noen bilder og ta....har funnet mange nye skatter på min vei:)I dag må det ryddes og..skal ha en venninne på middag..og da kan det ikke se ut som det gjør nå:):)
    Håper dagen din blir bra....
    eddaKlemmer til deg...

    SvarSlett
  54. Så mye fint det var hos deg. Alt var bare kjempe nydelig.
    Masse lykke til.

    Klem Alfa

    SvarSlett
  55. Fantastisk flott stue full av detaljer!
    Klem Julie

    SvarSlett
  56. Min favoritt, sunshine!

    Herlige motiv og ubeskrivelig lys. Hipp, hurra!

    Du har fått mail, by the way ;))

    Klem og kos!

    SvarSlett
  57. Kjempeflott! Så mange morsomme detaljer du har i stua di. Og så stilig med de bordene på hver side av sofaen, gir en god helhet i rommet synes jeg. Dette bidraget kommer nok til å nå høyt opp, men det er som du sier...man vet jo ikke hva de er ute etter. Jeg ønsker deg i hvertfall masse lykke til! :)

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!