...

onsdag 20. oktober 2010

Ei muligens forvirrande oppskrift på shabbing av møblar :)



Då var dagen over, og eg har vore på verdens lengste tur til Ålesund. Eg måtte til ein avtale, ellers hadde eg ALDRI løyst bilen i dag! Trafikken gjekk i 40 km/t, og eg trur veldig mange køyrde med sommardekk... No har vi tjue (!) cm nysnøv ute!!! Gangen er FULL av våte klede ved varmepumpa, og akebretta har hatt sesongdebut. Storesøster og lillebror er strålande glad, far i huset er frustrert over snøvmåking i oktober ;) Får verkeleg håpe at mildvèret kjem att snart, ellers blir vinteren veldig lang!
Kom heim til så alldeles mange kjekke helsingar! Tusen Takk! :) Det var mine bein som var på bildet under, ja, og så klarte eg ikkje å la vere å lage ein snøvengel på terrassen i badekåpa eg hadde på... Gjekk rett i dusjen etterpå :) Anbefalast på det varmaste! Hi-hi :)))

Kveldens tema : Shabbing av møblar.
Aller først; eg er ikkje nokon spesialist på dette heller. Eg las eit innlegg inne hos Helene, Frk.Jægers hus, om dette. Helene uttalar om eit bord ho har shabba: "Jeg har pusset det litt og malt beina 3 strøk med utblandet heftgrunn. Behandlet det tilslutt med klar antikkvoks. Den voksen dufter forresten så herlig!"
LINK HER til heile innlegget. Viss du likar denne stilen, er denne bloggen eit MUST for deg!

Eg brukar som regel den målinga som eg har i hus, litt restar frå andre prosjekt, er ofte nok til å få måla eit møbel. Eg er veldig glad i oljebasert måling. Både på grunn av glansen ein får, men også at eg synes denne målinga gjev eit tøffare resultat. (Eg har måla VELDIG mykje opp gjennom åra.)

Viss du skal lage ei naturleg slitasje på ein gjenstand, må du først tenkje på KVAR det er naturleg at slitasjen vil kome ved bruk? Har tatt nokre bilder for å vise dette. 


På alle kantar, det er desse som er mest i kontakt med omgivelsane.
Bord og stolbein er utsatt!


Sjekk den herlege, rundingen :) Veit ikkje kva som har laga dette?
Legg merke til kor sliten enden på bordflata er.


Oppe på bordet vil plankane ha igjen mest måling på midten.
Igjen ein sirkelforma slitasje. Kanskje ei spann med noko sterkt
i, som har stått og hatt ein kjemisk prosess?


Her er ein fot som eg har pussa med sandpapir. Bordet var grått, med svart plate på toppen.
Eg har lagt eitt srøk med oljemåling, glansgrad 90. Veldig mange av slike gamle møblar,
hadde blank måling. Men den vil mattast ned naturleg etter tiår i bruk. Eg sliper difor over med
fint sandpapir her og der, for å få den looken. Eg har brukt litt grovare papir på alle kantar
og hjørner. Den grå målinga skin gjennom.

Denne kassa står i gangen min. Flott til å putte sko oppi, som ikkje er i bruk
heile tida. Sesongoppbevaring. Dette fordi eg har ei anna på toppen. Kassa var grå/blå, men hadde noko gul guffe utanpå, som eg ikkje fekk vekk. Her har eg lagt eit strøk med eggekvit vannbasert måling, og pussa ned etterpå. Mest på hjørner og kantar. Har også brukt litt grå måling, og jobba denne inni det kvite til slutt, med fingrane. Må ha tett kontakt når eg held på med slikt ;)



Eg synes kassa lyser opp no, og har fått på seg fransk tekst; Eventyr nr.1... ;)


Her er ein av skattane mine. Ein naturleg sleten stol. Trur nok ein må ha eit gen for dette, for å sjå det vakre i han? Ser at dei som kjem på besøk sperrer litt opp augene? :) Stolen misser stadig måling, men eg bruker kun støvsugaren innimellom, for å ta bort lause flak. Og så vaskar eg han godt. Igjen er det beina, og ryggen der folk har tatt tak for å flytte han, som er mest avskala. Og eg som er så heldig å ha to slike...



Synes at toppen er vanskeleg å få fin. Men med det røffe sofabordet mitt, som er laga av ei dør frå 1700-talet, må sideborda også vere litt sletne. Fargane harmonerer i alle fall. Her er også brukt eit litt finare pussepapir med ein smal klosse inni. Då kan ein lettare "legge til" litt krefter.


Ser dokke kvar slitasjen er størst?


Der døra har vorte åpna :) Tenk alle som har gått gjennom denne...


Måtte berre ta med dette bildet, som heng ved sofaen. Kunstnaren Aina Haugen har brukt same teknikkane som eg beskriv, ho har jobba med pussing og skraping for å få den effekta eg smelta fullstendig for. Bildet har eg hatt i femten år... Og no stemmer fargane i stova :)


Litt klokare, eller meir forvirra? Prøv deg fram! Det må vere mitt råd. Det er råd å måle over igjen,
viss du blir veldig misfornøgd.


Eg har spart til noko nytt i huset ei lang stund, og i dag har eg vore og handla.
Er så spent på fargen når dagslyset kjem att i morgen?
Og kanskje har du lyst til å sjå kva det er? ;)


Ha ein nydeleg onsdagskveld!


God klem!
Elin




18 kommentarer:

  1. heiheiii vennen..

    Du har så utrolig mange lekre gamle ting.. Naturlig slitt er bare helt lekkert!! Stolen er helt herlig..

    Å snø snø.. SÅ herlig.. JEg er så barnslig at jeg alltid blir glad ved føste snøfall, og gleder meg til å starte akesesongen. Unna veiiiiii! hihi! Men er vel stund før snøen kommer hit tenker jeg..
    Håper du har en deilig kveld.. Klemmer

    SvarSlett
  2. Takk for flotte maletips og veldige gode eksempler på hvordan det kan bli. Du er bare så utrolig flink! Nydelige møbler du viser.

    SvarSlett
  3. Åh dåååååån for ein lekker stol♥
    Dei andre møblane var og kjempefine☺
    Slitt er nydeleg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. Hei:)

    Nei, dette var da ikke forvirrende!! Dette var jo bare veldig gode tips!! Såååå fint det ble:) Herlighet så mye vakkert du har! Blir det aldri slutt? Vakkert altså!! Flinke du:) Resultatet ble veldig fint:)

    Klem:)

    SvarSlett
  5. Ja, du Elin....
    Jeg har malt mye med vanntynnet heftgrunn...blir også veldig fint med lasur på oljemaling.
    Tenkte neste gang å male mørkt og så noen lag med hvitt før jeg tar varmluftpistol og lar malingen boble seg...
    Har ikke fått det helt til med å pusse etter jeg har brukt oljemaling...har du tynnet malingen?

    Godt og meget grundig beskrivelse av teknikk fra deg♥

    SvarSlett
  6. Kjempeflotte møbler! De aller fineste er de som er naturlig slitt. Har endel av det jeg også, det er en fryd å eie. :) :) Herlige de bildene av den kjekke gardinen din! Den var både smart og dekorativ!

    SvarSlett
  7. åh, jeg digger det grønne bordet!!!
    tusen takk for tips, her var det mye kjekt å ta med seg

    klem beate

    SvarSlett
  8. Helt flott elin! Min beskrivelse er jo ikke akkurat gruundig:) Du har vært grundig her. Fine bilder av dine fine ting!! Gleder meg til å se hva du har handlet;) HiHi!

    Klem!
    Ps. det snør her også..... skrekk og gru!!

    SvarSlett
  9. Ja..du gjør det slik jeg gjør det du...jeg og er litt der at jeg bruker det jeg har...men nå er jeg nesten tom for alt:)
    kos deg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  10. Huttemegtu sier jeg også! Snakket med mamma tidligere, og da sa hun at det lå godt med snø ute!!! Jeg elsker den første snøen, men det var da veldig tidlig :) Får håpe på litt mildvær igjen, ja!
    Jeg ser definitivt hvor vakre de gamle stolene dine er... og døra... du har utrolig mye vakkert! Og så presenterer du det så flott! Tror jeg må kjøpe meg ei bok om synonymer, begynner å gå inflasjon i kommentarene mine ;)

    Ha en flott kveld! Nå skal jeg køye, har vært et par rotenetter her, så jeg er stuptrøtt...
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  11. Helt utrolig dette med snø! Til og med her i Rogaland falt det noe hvitt ikveld! det var riktignok ikke snø, men hagl - men det la seg som et tett teppe på bakken. Håper det smelter til imorgen tidlig, jeg har jo ikke fått vinterdekk på bilen ennå...

    Utrolig fine bilder av dine vakre møbler, Elin. Syns du er så flink til denne teknikken! De 2 stolene dine som har naturlig slitasje er jo bare créme de la créme!

    God onsdagsklem fra Nina

    SvarSlett
  12. tjo ho....... stakkars deg som måtte til byen i dag,
    håper det gjekk bra ;)

    og kor artig med opp pussing råd .... det trengte eg ;)

    har kjøpt maling, koster og knotter og der står det, i ein pose på loftet....

    haha ,,,,,,
    hadde så store planer om å male eit heilt vanlig skrivebord til noe kult men kom aldri så langt eg ;)

    så spørs det om eg må få låne deg litt og male ;)

    haha ...... det hadde vel vert noe, med kamera og heile pakka

    Klemma fra monika
    ps... du kor fine bilder du har -- som vanlig

    SvarSlett
  13. Vakre stoler! Liker både slitasjen og formen og de svungne linjene :)

    Takk for tipsene!

    Ønsker deg en flott kveld og venter i spenning på nykjøpet :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  14. Så bra innlegg, Elin! Både nyttig og vakkert på en gang! Du har så mange flotte møbler; jeg elsker slike nærbilder som du viser her. Da ser man virkelig skjønnheten i møblene!!

    :-)

    SvarSlett
  15. Ja ja ja jeg vil se hva du har handla :)

    Så herlige bilder av ekte og "uekte" slitasje. Ikke lett å se hva som er hva i mange bilder. Døra de er bare RÅ.

    God natt fra meg
    Randi

    SvarSlett
  16. Hei - takk for hyggelig melding på bloggen min. Ja, du kan tro jeg har hatt det gøy på markeder i det siste. Både fugleburet og porselenes fjølene er til salgs i bloggen min. Til høyre på bloggen min kan du klikke deg inn på bildene til web butikken.

    SvarSlett
  17. Nydelige møbler! Kjekt med gode tips! Bloggen din er bare såå inspirerende!
    Jeg legger meg som følger og håper du vil stikke innom og hilse på meg i HUset på Figgen.

    Klem

    SvarSlett
  18. Hei hei Elin. Kjempefint innlegg om oppussing av gamle møbler og ikke forvirrende i det hele tatt, nydelige bilder som alltid. Stolene og ikke minst døra du har til bord er helt nydelige.
    Jeg har også brukt mye oljemaling opp igjennom tida, men har gått mer og mer over til vannbasert, da det tørker så mye fortere og ikke lukter så fælt. Dessuten skal den visst ikke gulne over tid. Har ikke prøvd å fortynne maling eller heftgrunn, men stort sett gjort som du, male ett strøk og så pusse over. Har også veldig lyst til å prøve krakeleringsolje men det er ikke å få tak i her jeg bor , må nok inn til byen da.

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!