...

mandag 18. oktober 2010

70 år gamle bukseselar, fortener å bli tatt bilde av i skikkeleg lys!



For bilda i går, var det berre styr med. Og som fleire kommenterte, det er på tide med lang lukkartid, mørket stig stadig nærmare dagane våre. Dette medfører at ein må vere kjempestødig på handa, viss bilda skal bli skarpe. Ikkje enkelt. Stativet mitt heiter Manfrotto 785B, og er kjempeenkelt å slå opp. Har ingen unnskyldningar? Anna enn att eg blir så oppslukt på kne i alle slags vinklar framfor det eg fotograferer. I dag var eg fast bestemt på å nå i dagslys av beste sort, og eg huskar no kvifor så enormt mange bilder vart til på kjøkkenet i fjor vinter. Her er det lys inn frå 6 vindu, just love it! Har extra blitz,
men ingenting slår dagslyset på mitt fotografiske nivå.









Skal prøve å forklare litt om shabbing av nye møbler, til gamal look i morgen, etter ynskje i kommentarar frå kjekke lesarar.
Stolen over er naturleg sleten; ingenting slår det resultatet?


Her er det skifting av dekk på gang,
håper alle køyrer forsiktig framover, det er ALLTID ei
utfordring, å venne seg til glatt føre!

Ha ein lovely
måndagskveld!

God klem
Elin




14 kommentarer:

  1. Elin, så fint:) Helt nydelig!!!:) Heldig du er som har disse:) Hvor fikk du tak i dem?:)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. He he lukketid ja...er det derfor det aldri vil knipse bildet mitt...er jeg ikke stødig nok..nei jeg bare føler meg frem jeg he he typisk meg:)
    Flotte bukseseler ja..kan du ta på til jul:)
    ha en kooos kveld vennen der borte et sted:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Oi kor stilige desse var! Og møblane dine er berre heilt knas;)
    Enig, dagslys er heilt unikt.. e tek så og sei alle bildene i dagslys, både med og uten blitz i tillegg.

    Kos de i kveld da, det ska e:)

    Klem

    SvarSlett
  4. Herlige bilder Elin!! Uff...jeg er ikke så flink med stativet jeg heller...men er veldig glad i den eksterne blitsen;)! Men kanskje jeg burde ta meg selv i nakken og bruke stativet mer;)! Gleder meg til å lese om shabbing av møbler=)!

    Ha en løvli kveld du også;)!!!
    Klemmer!

    SvarSlett
  5. Så skjønn header du har laget deg. Flotte bilder i den. Søt jente i innlegget under, ser at hun virkelig lurer på noe. :)

    Flotte bilder av selene også. Du har øye for detaljer, Elin!

    SvarSlett
  6. Flotte bilder! Du er flink, både med og uten stativ!

    Synes det er vanskelig å bruke stativet, fordi det låser mulighetene for vinkler, synes jeg. Men det kan nok ha med manglende trening også, da... ;-)

    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  7. Hei Elin. Jeg skjønner det godt at du prøver å ikke sitte for mye ved tastauret. Jeg får masser av inspirasjon her jeg så;))
    Fine bilder idag igjen..fortsatt like sjarmerende :o)
    Klemmer fra Line

    SvarSlett
  8. Hei gode Elin! Nå har jeg lest innleggene dine nedover siden. Uppdate:) Travle tider i heimen:) Men inne hos deg er det alltid noe hjertet og øynene kan fryde og undre seg over. Riktig det med lyset. !! Snart er det mørkt før middagen rekker å komme på bordet... Hører det skal komme snø på torsdag.. Skrekk og gru!!

    Nyt kvelden!

    Stooor klem! Bukseselebildene.. så kooooselige!

    SvarSlett
  9. Hei Elin vennen!
    Innleggene kommer som perler på en snor her hos deg - det ene vakrere enn det andre.! Flinkisen!!! Herlig de gamle bukseselene, og bildene dine kjempeskjønne :o)

    Nydelige bilder du har fått i den nye headeren din også - helt sånn i Elin stil....

    Ønsker deg en herig uke videre - nyt dagene!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  10. Du søte, gode Elin!!!! Takk for hjertene.

    Skal vi kalle deg Elin Krogvold??

    Nydelig.

    ♥♥

    SvarSlett
  11. Så flott, ny header du har fått!
    Jeg er så glad i bloggen din. Du har funnet ditt uttrykk, og det treffer meg rett i hjerterota :)
    Jeg har ingen fotobøker liggende, men om du skulle finne på å lage en fotobok en gang, så skal den stå øverst på julegaveønskelista mi! Og den skal få ligge fremme til inspirasjon og glede til alle som er innom -og aller mest til meg!
    Jeg håper jeg finner MITT uttrykk en gang, foreløpig er jeg for travel til å finne ut av det :)men en gang? Jeg håper det!
    Ha en lovely kveld du også, Elin!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder, er en egen RO i bildene idag. Gjorde godt etter en hektisk dag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  13. Så läckra!

    I mittent av 80-talet hade jag röda hängslen. Det var så inne!!!

    Kram J

    SvarSlett
  14. Kjempestilig..bukseseler husker jeg at vi brukte også..

    og du har virkeig fått frem det fine i disse... nydelige bilder som alltid hos deg =)

    klemmer

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!