...

tirsdag 19. oktober 2010

Ja, det går an å sy gardiner av aviser! :) UNDERTITTEL: Elin gjer igjen ting ho ikkje kan, IGJEN!



For med nakke og rygg i streik, er det ikkje så mykje som skjer på heimefronten. Men i ettermiddag kom symaskina fram på bordet. Dei som har lese bloggen min LENGE, veit at eg hadde gardiner av
 avispapir i vinter. Men det var berre sider av aviser, rulla i kanten, og festa opp
 med tape.Du kan sjå innlegg om dei
 HER.

NO derimot, er avispapiret fora med kvitt stoff, og har fått tyllkant øverst. På gardinene har eg festa ulike kort, som er frå starten av 1900-talet. Tja, eg synes at det vart brukbart? Og så kjekt å fullføre ein idè
eg har hatt i snart eitt år! :) Og så vart det koselegare på gangen, som har vore uten
gardiner sidan februar. Kanskje held inspirasjonen seg oppe, og eg får
ferdig noko til kjøkkenet også? Ein veit aldri når det gjeld meg,
det går veldig i rykk og napp med produksjon og kreativitet.
 Faktisk eit stort sakn, at eg ikkje har nok energi
til å få gjennomført gode idèar.
Men den kjem nok att?








Søte? :) Unike i alle fall.Skal få ferdig begge to i kveld, det er i alle fall tanken
Har dårleg erfaring med å ta ein pause til neste dag???

Og så skal eg HEILT sikkert lage eit innlegg om shabbing i morgon,
timane reiste berre frå meg i dag?



Håper du har ein flott tysdagskveld!


Helsing Draumesyerskå ;) 
(og her er det ironi ute og går, sånn viss du lurte...) 

;)

39 kommentarer:

  1. Det er jo ikke ironi, dette er jo helt fantastisk!! Flinke flinke Elin:) VI elsker det!! NYDELIG:)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Flott!

    Noko som ingen andre har maken..
    så søtt at lampa og gardina står i stil..
    no er det leksetid, nok pause på meg..
    hadde eg lagt meg hadde eg sovna, men det kan eg ikkje no :-)

    Ha kreativ kveld vidare!

    SvarSlett
  3. Åhhh, det var søren meg det tøffaste eg har sett på lenge !! Du er kreativiteten sjøl, Elin ! Råstilig ! Ha ein flott kveld. Klem.

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Det blei jo perfekt! skikkelig stilig!. Og den nye headeren din var magisk. Legger alltid merke til når du bytter ut... ;)

    Åsså god musikk også idag, fra en stoor kunstner.. :)
    Kleeem Gry

    SvarSlett
  5. Hei nydelige Elin:)

    Trist å høre at nakken og ryggen er verre i dag.. Jeg har vært på behandling, og er ganske slått ut selv.. Nå tar jeg meg en bloggrunde, kan jo ikke gjøre noe annet enn å sitte og ligge med dette kneet..

    SÅÅÅ nydelige bilder!! FLINKE deg!!:) Du er så kreativ:) Jeg vet ikke om noen annen som har så mange prosjekter som deg! Også får du til alt sammen!:) Det ble helt nydelig:) Helt fantastisk:)

    Klem til drømmesyersken:)

    SvarSlett
  6. De blir jo kjempefine....stilig elin mor...
    ja du, jeg kjenner meg godt igjen...har så mange ideer i hodet men det tar en tid før alle blir realiserte:)men men da har en noe og tenke på:)
    kos deg i kveldinga..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  7. SÅ kreativt og herlig!?! Kjempe-fint ble det, Elin! Du er vel flink:)))

    STØRSTE klemmen
    Anette:)

    SvarSlett
  8. Hallois:DDDD Må innrømme at jeg fikk avisa i halsen, da jeg leste det at du hadde aviser om gardiner, he-he. Og så tok jeg stasen litt i nærmere øyesyn, og oppdaget at det faktisk var særdeles flott:DDDDDD Klemz

    SvarSlett
  9. Så flott det ble elin, og tenk at ingen har like dine gardiner:))))
    Det er kjekt det!!!!
    Ha en flott onsdagskveld!
    Klem klem

    SvarSlett
  10. Det er så flott å høre at jeg er god på timing :) og at ordene mine gjør deg glad -det gjør meg glad også!
    og så over til gardinprosjektet ditt... Jeg må jo bare smile over alle påfunnene dine... og jeg må jo bare applaudere gang på gang, det ble utrolig dekorativt! Hvem skulle tro det :) kanskje du skulle blitt uteliggernes interiørstylist - aviser, mursteiner, drivved... og litt tyll ;) Det blir nok ikke noe annet enn lekkert, lekkert, lekkert, Elin!
    Håper du blir raskt bedre! Ha en flott kveld!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  11. Hei!
    Jeg kom over bloggen din via, via. Og jeg kommer definitivt tilbake! For her var det mye stilig!
    Likte veldig godt sidebordet ok kisten, og ikke minst avisgardinene dine! Kreativ dame der i gården!:)

    Ønsker deg en fin onsdag!
    Hilsen frieblonder

    SvarSlett
  12. Hei ELin,nå har jeg visst fått fiksa bloggen min.. De avisgardinene er søte og unike. At det går an sier jeg bare,det er noe av det mest kreative jeg har sett.Du er ganske unik du også Elin. Jeg vil også ha sånne.... Kan jeg bruke adresseavisa trur du? ;-) En nytelse å titte innom deg Elin.Klem fra Karin

    SvarSlett
  13. Hej goa Elin!

    Åh vad coola gardiner..! Du är så flink Elin!!!

    Sedan måste jag säga att fickan (Alva?) är söt som en ängel, vilken underbar bild du har tagit på henne..

    Kram
    Mia

    SvarSlett
  14. Stiiilig, kjempetøft. Passer så godt inn sammen med det andre du har i gangen din. Fint med de søte bildene mot den litt mer røffe avis-bakgrunnen.

    SvarSlett
  15. Vilken härlig idé!
    Det blev verkligen bra, och passar fint till stilen i övrigt.

    SvarSlett
  16. STILIG - og utrolig kreativt:-)
    God bedring..,
    klem Hege.

    SvarSlett
  17. Hei igjen,ja det måtte en mann til for å fikse bloggen min ja.Hadde aldri fiksa det selv.Nå går det som en lek.Jeg skal lage et innlegg nå som du kanskje har interesse av.Du føler deg kanskje hjemme? Kanksje har du vært der?! Titt innom om litt så får du bli med på motorsykkeltur ;-)

    SvarSlett
  18. At du er kreativ er det liten tvil om... Alt du får til. Jeg er full av beundring:)

    SvarSlett
  19. Nei så stilig! Jeg er helt imponert jeg!!

    SvarSlett
  20. Elin, du imponerer IGJEN!!!! Fantastisk:)

    Klem til deg, søta

    SvarSlett
  21. FYYYYYYY søren så kult!!!
    Imponert, igjen.. den tyllkanten satt prikken over i´en!!!

    KLEMMER

    SvarSlett
  22. Hei vennen!
    Duuuuu altså - makan til kreativitet skal man lete lenge etter!! Så utrolig stilige disse gardinene ble - flotte og helt unike!! Forstår min sant ikke hvor du får alle de herlige idéene dine fra jeg :o) Flinke, flinke Elin!

    Usj, hørtes ikke helt bra ut at det snør hos deg allerede - høsten skal liksom ikke være over enda! Her i Oslo har vi hatt litt regn i dag, men for det meste fint. Krysser fingrene for at snøen holder seg borte noen uker enda!

    Tusen takk gode du for de fine kommentarene hos meg - blir sååå glad når du titter innom meg :o)

    Ha en fin uke videre Elin!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  23. Wow... Du overrasker og imponerer stadig du Elin!
    Utruleg stilig! Og så kreativt å i det heile tatt koma på idéen å prøve på noko sånt...
    Håper nakke og rygg avlyser streiken snart... ;-)
    Klems

    SvarSlett
  24. Ja du imponerer virkelig meg også. Og i forhold til å få gjennomført ideer...er det bedre seint enn aldri ;) Her hos meg går det veldig i rykk og napp også. Har så mange ideer, men ikke alltid tid og energi strekker til.
    Håper kvelden din er skjønn vennen!
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  25. Det ble virkelig kult. Og helt i stil med resten.

    Flott kveld til deg også

    Klem
    Randi

    SvarSlett
  26. Er det mulig???
    Du er bare et oppkomme av ideer. Hørtes ut som galskap -men ahhhhh såååå LEKKERT!!!

    Du er bare helt unik :)

    Klem til deg...

    Tove

    SvarSlett
  27. Hei,glemte skrive at headern din er fantastisk fin.Og du,det jeg lovte lenger opp her greier jeg ikke holde,jeg får det nemlig ikke til,Må ha hjelp.Bombe! Men det kommer imorra.Det må en mann til denne gangen også.Klem

    SvarSlett
  28. Du er bare såå flink, vennen!! Bare det å komme på det! Kreativ sjel du, Elin! :)

    Håpeer at du blir bedre i rygg og nakke!

    Klemmer

    SvarSlett
  29. Herlighet, for en kreativ idé! Du får til det meste du, Elin! Virkelig imponert her nå!

    Dette med å ikke ha energi til å få til alt du hadde tenkt - jeg kjenner meg sånn igjen! Men nå syns jeg jo at du er utrolig aktiv og produktiv, og får til mye til tross for helseplagene du sliter med. Håper forresten du får bedre dager snart! Det fortjener du!!

    Ha en god kveld i ditt nydelige hjem :)

    God klem fra Nina

    SvarSlett
  30. Ja, det husker jeg. Du sydde dem en kveld synes jeg å huske, ..fordi du ikke ville eller ikke fikk sove ??! Jeg husker jeg ble mektig imponert over at jeg synes å huske at du skrev noe slikt som at du sydde en liftgardin i farten. :o)
    Jeg har ikke lært meg å sy liftgardiner enda jeg Elin. Syr mye annet rart som du har sett, men det vi trenger...7 liftgardiner til alle vinduene på kjøkkenet og spisestua...DET får jeg meg ikke til å sy. Vi trenger det sårt, men. Må vel nesten lære meg det snart vel;)
    Denne avsipapir-liften din er jo rålekker da synes jeg faktisk. Smart idè, og det hjelper sikkert også.
    Nå må jeg se å få meg litt søvn her du. Imorgen blir det fart igjen;)
    God-natt klemmer fra huset på landet;)

    SvarSlett
  31. Hvor superflot og smart dette er.:)
    Og hvor heldigt at du havde disse gamle franske aviser.
    En fantastisk god ide..:-o)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlett
  32. Dette var da kjempe stilig Elin!!! Synes du er kjempe flink og kreativ=)!

    Dagen løp i fra meg også;)!

    Klemmer!

    SvarSlett
  33. Herlighet, du er så flink, elin!! Gode deg!!
    Det ble råfint!!

    Du har det så fint hos deg- tror jammen jeg må leie deg inn, så du kan komme her og ordne litt også ;)

    Ha en herlig natt, skjønne deg!

    Klem fra natterangleren!

    SvarSlett
  34. Du er bare helt utrolig:) de ble jo kjempefine, Elin, og absolutt ingen som har lik.
    Er det forresten den kassen du nevnte for meg ang innlegget mitt om oppbevaring i gangen? den var jo bare lekker da, må vise bilde og sånn til mannen etterpå, han er sånn nesten i gang med og ordne en-

    Og glassklokken på bordet- wow!

    Håper du er litt bedre i ryggen i dag?

    Jeg skal snart ut i det hufsete høstværet og besøke jobben-

    Og lyslyktene A hadde lagd var kjempeenkle og de er like fine enda selvom bladene nå er blitt litt mer porøse og mørke,jeg "digger"de-

    Ha en fin dag-

    klem fra Eli

    SvarSlett
  35. Herlighet Elin.. du er bare helt rå.. i positiv mening... så rå kult da... hvordan klarer du å finne på alt..

    Kjempetøft...passer bare perfekt i ditt miljø..

    Klemmer og nyt dagen ..her skinner sola..

    SvarSlett
  36. Nei, er det virkelig sant?? Gardiner av avispapir, SÅ KREATIVT OG STILIG!! Så flink du er! :)

    SvarSlett
  37. Dette var bare så tøft! Det kunne jeg virkelig tenke meg å prøve også. Kanskje man også kan lime dem på rullegardiner?

    SvarSlett
  38. Tror jaggu meg du kunne blitt dødsrik på alle dine kreative sprell jeg...wow så lekkert liftgardin..den kuleste jeg har sett på lenge;o) FLott at du deler tips ang.maling også over her....Knuseklem fra meg

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!