...

søndag 10. oktober 2010

Eg har møtt ein liten engel i dag, og ein talentfull designer :)



Og det er ikkje ofte ein får oppleve! Eg blir alltid imponert over menneske som vågar å tenkje annaleis, og som tør å setje draumane sine ut i livet. Gry Annette har tatt eit skritt vidare, og vil satse på eige design, og sal av barneklede. I ei lita kommune med 1000 innbyggjarar, vekkjer slikt oppsikt. Eg vil kalle det norsk fjord-design, med gjenbruks touch! Og då er ho Elin ekstra interessert... ;) For Gry syr klede av av f.eks. gamle dukar og brikker. Ho teiknar alt ho lagar sjølv, og er svært oppteken av at tinga ho designer og lagar skal kunne fortelje ei historie. Ho har til no laga klede til små jenter.

Gry likar veldig sterke fargar, og bur i eit funkishus. Ho vil likevel ta imot bestillingar på alle slags klesstilar, og ser ikkje bort frå nokre blondekjolar dersom interessa skulle vere der. Eg må innrømme at eg hadde litt sommerfuglar (i 70-tals fargar) i magen når eg køyrde for å møte Gry og vesle Alva før i dag. For Alva sa veldig mykje nei til meg når eg møtte ho før i veka. Men med ein boks Hello Kitty drops, tenkte eg at vi kanskje kunne bli litt bedre vener etter kvart? Og det vart vi. Alva var ein draum å jobbe med! Og eg vart enno meir klar for litt barnefotografering før jul. 

Alva har på seg ein kjole, sydd av mormor sin syttitalsduk... ;)
Og i ryggen sitt oldemor sine gamle knappar!


Kleda Gry lagar, er meint å skulle tole kvardagsbruk!

Her har vesla tatt på seg ein kjole/førkle. Desse er laga med to bruks-sider,
med anna farge og uttrykk på den andre sida.

Her er det ei gamal brikke som er brukt som dekor. Funnen på hytta til farmor.
Alva tek seg uendeleg godt ut i gamle dukar? Er du ikkje enig :)

Her er kjolen/førkleet til Alva pynta med ein hekla duk som oldemor har laga for lenge sidan...
Gry fortel at ho har mange slike, og det er difor greit å bruke nokre til slike prosjekt.
For henne betyr det litt ekstra, å kunne bruke noko hennar eiga bestemor har laga.

Kan vel leggje til at ei lita prinsesse stal hjertet mitt under fotoøkta...

Mamma Gry har skapt sin eigen logo, og merke; Red Shoe.


Gry Annette tek på seg ulike syoppdrag. Har du noko du vil ha sydd om? Forevige, og gjere om til noko anna? Eg for min del har store planar om ein ny kjole til veslemor, sjølvsagt litt
utanom det vanlege ein kan finne i butikkane... ;) Det kan også
vere lurt å planlegge no, dersom ein er ute etter
noko spesielle klede til
julekortet 2010?

For kontakt med Gry: mob. 41326597
Bostad, Stordal, Sunnmøre.

Du kan finne eit utval av kleda hennar på butikken Bella Rosa i Stordal. 


Eg vil takke Alva og Gry Annette for ein strålande time i nydelege
omgivelsar! Og så må eg leggje til at mine eigne draumar
vart sterkare, etter å ha møtt ei dame
som er tøff nok til å satse
på sine! 


Ha ein nydeleg søndag,
og så håper eg at neste veke blir fin!

Klem frå Elin
10.10.10






24 kommentarer:

  1. Elin..... Nå ble jeg stum... Noe så nydelig har jeg aldri sett. Alt var skjønt,vakkert,uskyldig,nydelig.... Fantastiske bilder... Fantastiske klær...Fantastisk jente... Vakker!

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilete og kjempeskjønn lita jente!

    SvarSlett
  3. Hei Elin:)

    Jeg skrev en anonym kommentar til deg for noen dager siden, om at jeg håpet du snart kunne få en mailadresse! Jeg ville bare si at jeg har gjenopprettet min blogg nå, og der har jeg skrevet litt om sykdommen min.. Hadde betydd mye for meg hvis du ville lese det! Jeg følger deg allerede:)

    For noen herlige bilder:) Du er så flink:)

    Klem fra C:)

    SvarSlett
  4. Elin - du kreative menneske!
    For noen bilder - for en nydelig jente - og for noen ufattelig søte, kule og kunstneriske klær.
    Jeg digger det!

    ♥♥♥

    SvarSlett
  5. For noe herlige kjoler!
    Helt nydelig!
    Å flotte bilder.
    Ha en fin søndag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  6. Så nydelige bilder av nydelige kjoler og nydelig jente! Ja, det er bare ett superlativ som duger... ;-)

    Fin søndagskveld!

    SvarSlett
  7. Nydelige klær! Og ei helskjønn jente!

    SvarSlett
  8. Helledussen, den jenta var skjønn! Du er så flink å fange uttrykk og øyeblikk, imponert av hva du får til!

    Stå på videre, Elin!

    God klem fra Nina

    SvarSlett
  9. Kjempe fine bilde, Elin:-)
    Og ej sei d igjen Gry, sku ønske ej hadde ei taus...
    Gunn

    SvarSlett
  10. Du må hilse Gry og si at klærne var utrolig flotte! Skulle ønske jeg kunne sy.... Lille Alva var jo helt bedårende, ikke rart hun smeltet ditt hjerte!
    Flotte, flotte bilder, Elin!
    Ha en fin kveld!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  11. For noen herlige bilder!! Du er en dyktig fotograf Elin=)! Det er beundringsverdig når folk satser på noe eget!!

    Ha en flott kveld videre=).
    Klemmer=)!

    SvarSlett
  12. Aiaiaiai! For ei nyyydelig lita frøken! Og selvsagt kjempeflotte bilder! Ønsker deg en fin kveld videre:-)

    SvarSlett
  13. Åååå..som hun ligner på lillefrøkna mi:)) Skjønn jente..ja, begge to:))
    Men så flink mor da gitt. Mange fine kjoler her. Likte spesielt godt den forklekjolen der..om man kan kalle det det. :)
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett
  14. Nyyyydelige bilder!!!! Og så skjønne både mammaen og jenta da!!!! Bilen under her var berre lekker hehe :))) Du er kjempeflink med både innlegg og bilder Elin ♥

    Ønsker dej en fin ny uke :)))

    SvarSlett
  15. Vakkert alt i saman..

    Bileta
    Jenta
    Kjolane

    og så dyktig fotograf!!!

    Stor klem :-)

    SvarSlett
  16. Ååå, så fine klede... skulle hatt ei lita ei å kle opp...ha ei fin uke!

    SvarSlett
  17. Hei gode Elin!
    Åhhh, her var det både nydelige barneklær og en helt utrolig nydelig liten prinsesse - alt "festet til filmen" av en ufattelig dyktig fotograf :o)

    Høres ut som du hadde en fin tur til Hornindal og Loen før helgen. Et blikkstille Honndalsvatn er ufattelig vakkert, det vet jeg alt om!!

    Hi, hi - så du vet ikke hva jeg snakker om ..? Forundrer meg vel egentlig ikke så mye - har nettopp lært meg ordene selv...;o) Sizzix er en spesiell maskin som lager ulike figurer/former, som blir brukt i scrapbooking - ufattelig masse flott man kan gjøre om man har en slik maskin. Den koster "flesk", så et er vel bare å gå igang og spare... Puncher er en litt billigere utgave, og blir brukt til å stanse ut figurer i papir.

    Ønsker deg en flott kommende uke Elin, nyt dagene!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  18. Takk for god og trygg hilsen inne hos meg:) Det blåser litt rundt meg nå. Men det er jo mest godt:)

    Innlegget ditt idag, det kaller jeg mot og kreativitet! Tenk å være så flink! Håper hun får det til! Jeg skulle ønske jeg kunne sy Madicken-klær tiil min datter. Men jeg er ikke akkurat født med en symaskin under armen:)
    God natt!
    Klem, H

    SvarSlett
  19. Så utrolig skjønne klær, og for en vakker unge! ;)
    Jeg beundrer mennesker som tør å ta et skritt videre, og ikke bare drømme..
    Herlig!

    Takk for at du har en så flott blogg og deler så mye herlig inspirasjon med oss!

    Klemmer

    SvarSlett
  20. Heisann Elin=)!
    Tusen takk for fin hilsen, det varmer=)! Jeg vet akkurat hva du mener ang. blogging, kommentarer osv. Jeg oppdaget gangske raskt at det var umulig å holde det gående når du skal kommentere til "alt og alle". Så jeg har senket skuldrene og tar meg heller tid til de jeg virkelig setter pris på. Jeg vil heller legge igjen en hilsen som betyr noe, enn å rase igjennom en haug med blogger for å legge igjen "standard"kommentarer. Så jeg konsentrerer meg heller om "mine faste"/de jeg setter virkelig pris på og selvsagt de som legger igjen en kommentar får svar. Hadde jeg ikke gjort dette hadde jeg brukt alt for mye tid forran denne skjermen, noe jeg ikke kan. Selvsagt hadde det vært gøy med en masse respons, men da vet jeg hva jeg må gjøre og det er ikke aktuelt;)! Så kjære Elin, selv om jeg ikke alltid rekker å få kommentert dine flotte innelgg,så vit at jeg er her, støtter deg og kommentarene jeg leggger igjen kommer fra hjertet!

    Ønsker deg en fantastisk flott uke=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  21. Sååå søøt :)

    Ja, de fører mange av de samme varene som Home and cottage, så det er virkelig midt i blinken =)

    Smiiiiiil!

    SvarSlett
  22. Vil bare si at jeg blir veldig inspirert av mennesker som deg og Gry, dessuten er jeg veldig gira når det gjelder gjenbruk! Herlig.

    Christin

    SvarSlett
  23. For en engel, Elin! Du kan med sikkerhet ta på deg fotografering av både barn, natur og interiør:-)

    SvarSlett
  24. Befant meg plutselig inne på Draumesidene og så med ett et kjnet fjes:) Mitt søskenbarn Gry!:D Kjente igjen logoen hennes og hennes vakre datter Alva<3

    Fin er bloggen din også:)

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!