...

fredag 9. november 2012

Vinter på loftstova, og minner om pappaen min

 
 
 


 




 
 
 
Eg saknar pappaen min. Han døydde i juni 2007. Pappa vart åtti år, så mange sa at eg måtte akseptere at han vart sjuk og døydde, åtti år er ein respektabel alder. Men inni meg var eg berre ei lita jente, som sat att redd og forvirra, fordi min store mentor og førebilde var borte. Pappa lærte meg alt det praktiske eg kan. Han lot meg snekre, bygge, støype, setje garn, hjelpe til i skogen. Eg innser meir og meir for ein fantastisk pappa han var, og kor mykje han lærte meg dei 36 åra vi fekk saman. Eg saknar han veldig. Men eg er også veldig takksam for den tida vi hadde i lag. All lærdomen, all kjærleiken. Han brukte å seie til meg, at eg kunne klare, og bli, akkurat det eg ville, viss eg gjekk hardt nok inn for det. Eg ser nok at dette har fått meg over mang ein kneik i livet mitt.
 
Pappa var veldig glad i idrett, og dreiv aktivt både sommar og vinter. I dag har eg funne fram eit bilde av han i eit luftig svev i hoppbakken på fjellet. Eg føler meg heldig som har slike fotografiske minner, i tillegg til det eg huskar frå dei åra vi delte. Og eg veit at pappa er kjempeglad fordi eg dreg meg opp av stolen og får tatt bilder, uansett kor dårleg eg føler meg. -for eg kan klare kva som helst, berre eg prøvar hardt nok... :)
 
 
Ynskjer alle ei fin farsdagshelg!
 
 
 
Elin
 
 
 


16 kommentarer:

  1. Så fint du skriver om faren din - det er en gave å ha slike gode minner om de vi har mistet. Så fint det var at du bruker nettopp denne helga til å minnes de gode tingene!!

    Loftsstua di er utrolig lekker - jeg blir inspirert!!

    God helg fra
    SiriAmanda

    SvarSlett
  2. Er man pappas lille jente så er man det enten man er 4 eller 40... Så uansett når man mister noen så er det like vondt.. Men som du selv sier så har du alle fine minner å gjemme i hjertet ditt og en må jo bare være takknemlig for det.. Og jeg tror nå at vi møtes igjen den dagen det er vår tur til å dra herfra.. Så for meg er det en motivasjon gjennom livet :-) Håper du får en fin helg med eller uten farsdagsfeiring .. Klem

    SvarSlett
  3. Dejligt billede du har af pappaen din..:-)
    Der er både fordele og bagdele med at have ældre fedre.
    De har mere tålmodighed og har tid til at lære fra sig...men man har ikke sin far hele livet.
    Min yngste datter mistet også sin far da hun var i begyndelsen af 30 årene og han blev 83 år.
    Farsdag er først den 5.juni her i Danmark...samme dag som er nationaldag.
    Jeg var 22 da jeg mistet min far...han blev kun 41 år..han valgte det selv.
    Jeg kan føle savnet den dag i dag.
    Det er godt at du har disse dejlige minder og at savner ham er jo bare naturlig når man mister en man elsker.

    Det er jo helt julestemning på loftsstova..:-)
    Ser dejligt ud. Fik samme lysestage hjem i går fra House Doctor og har den tændt lige nå.
    Lyslenken er oppe på væggen og min datter og hundene ligger fordelt i 3 sofaer og ser fjernsyn...:-)
    Pernille er syg...så hun bliver opvartet...skal jo blive hurtig frisk så hun får taget nogen billeder til mig..;-)

    Håber at du og familien får en dejlig weekend.

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlett
  4. Jeg tror aldri man blir klar for å miste foreldrene sine uansett hvor gammel de er eller hvor gammel en måtte være selv. Man har tross alt hatt de der så lenge man har levd, det vil alltid være et tomrom og savn uansett. Synes du deler fine tanker om faren din og jeg skjønner godt at du savner han. Jeg er så heldig å ha min i live enda og priser meg lykkelig for det. Innlegg som dette gir meg alltid en kraftig påminnelse om det...

    Håper du får en fin helg til tross. Klem til deg ♥

    SvarSlett
  5. Så fint du skreve om kjærleiken til pappa og mentor..skjønner at han var ein flink læremester når ein ser alt det fine du lager. I dag prøvde eg meg på ei stjerne etter ide frå deg. Du har fått ein fortjent omtale i innlegget..stå på : )

    fin fredag videre!

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder som alltid ;o) Jeg mistet mammaen min i 2007. Viktig og koselig med minner!
    Fin helg til deg ;o)

    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  7. Så flott minne om pappsen din <3

    God helg

    Klem

    SvarSlett
  8. Å så fint du skriv :-)
    Takk at du deler så fine minner!
    Saknar mine, men ein får tenkje på alle gode minner.

    Varm klem

    SvarSlett
  9. Gahhhhhh så fint och du är så duktig:)) Kram Anne

    SvarSlett
  10. Åhh ♥ tårer. Du sett så vakre ord til dei fine tankane dine, Elin.

    SvarSlett
  11. Nydlig blogg, nydlige ord og nydlig du er. Takk for at du deler så ærleg og usminka.

    SvarSlett
  12. Så fint du skriv! Har også mistet faren min så alfor tidlig! <3-Kat

    SvarSlett
  13. Flotte bilder som alltid , nydelig innlegg om faren din. Er helt sikker på hvor han enn er så er han veldig stolt av deg.

    Ønsker deg en god helg

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  14. Beautiful!! ♥♥
    Look here: http://biancaswohnlust.blogspot.de/2012/11/my-furzkleiner-weihnachtsbaum.html
    Greetings,
    Bianca, from germany

    SvarSlett
  15. Så nydelig skrevet om pappaen din, fikk tårer i øynene...For et flott bilde av han! Og nydelig pyntet:)
    Klem

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!