...

onsdag 11. august 2010

Sommaren som aldri kom?



Vi har venta veldig på sol og varme i år. Etter ein lang og kald vinter. Men her på Sunnmøre har sommaren kome og gått, utan dei flotte periodane med stabilt, flott vèr... Ein kjenner seg litt lurt, og lurer på om det er lov å sende inn klage? Men siste dagane har temperaturen igjen vore over tjue grader, og sjølv om det regnar KVAR dag, har vi også sol og herlege timar i fjorden vår. Og utruleg vakre farvel med sola mot horisonten. Ekstra vakre i skodde og duskregn... Eg har utfordra meg sjølv på å ta bilder i huset frå nye vinklar. Og her er dagens bidrag; frå nedsida :) Vi har måla hus i sommar, og det har tatt tid! Innimellom alle regnbyger... Eg har ikkje kjøpt blomster på terrassen før i går, men då fann eg sommerfugl lavendel i bøtte til 149,-kr på Coop OBS. Dei pynta veldig opp! Håper dei står seg bra utover mot hausten. Har same sorten på oppsida av huset, som har halde seg fine heile sommaren. Men dei står under tak.




Sommerfuglbuska mi er minst ein meter lavare enn på same tida i fjor,
men no er der blomster på gang i høgaste toppane.
Vi får alltid besøk av Admiral-
sommarfuglar i 
desse.


Ynskjer dokke ein flott dag, her har vi sol og 18
grader klokka ni på morgenen. Men eg hadde
ikkje satsa pengar på at det
blir ein dag uten
regn? ;)


Elin

♥ ♥ ♥





7 kommentarer:

  1. For et flott og koselig hus du har:)
    Jeg har samme bøtta som du har lavendelen i:)
    nyt dagen uansett vær...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Kan melde at her på Østlandet har sommeren vært over all forventing:) og med temperaturer over 20 grader ser det ut til å bli en god sensommer også:)
    Fine lavendel potter du har:) Min fikk desverre for mye vann i ferien..

    Ha en fortsatt god sommer, sender noen varmegrader til deg =)

    mvh Bergfrua

    SvarSlett
  3. Så vackert ert hus är!!!
    Vi har haft en underbar sommar här i södra Sverige. Ledsen att din sommar inte varit lika solig. Håller tummarna för en fin höst.

    Kram J

    SvarSlett
  4. ååååå STEIKE for et VAKKERT hus dere har!! Akkurat etter min smak, Elin!! Lekkert!! Heldige deg!!

    Lekre lavendel ja, har sånne jeg å! :)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. Vi har ikke vært heldig med sommeren i år nei, og jeg skulle veldig gjerne hatt en hel dag med sol... Men, vi setter kanskje ekstra stor pris på de solstrålene vi får? Og så kan det jo hende at vi får en strålende høst...det er lov å håpe i alle fall;)

    Veldig koselig hus dere har, og soverommet er blitt lekkert:)Sommerfuglbusken min er forresten bare en halvmeter høy enda, så det er nok litt lunere inne i fjordene hos dere.

    Kos deg videre, uansett vær:) Klem

    SvarSlett
  6. Huset ditt er bare vakkert. Nydelig inngangsparti med drømmetrappen. Håper du sitter i den og nyyter.
    Ja, hvor ble sommeren av? Eller rettere sagt - hvor forsvant solen?
    Kan jeg plante sommerfugllavendelen ute og håpe at den kommer igjen?
    Ha en deilig dag.
    Klem, Jannicke

    SvarSlett
  7. Sommerfullavendel kommer ikke blomstrende igjen, en den blir kanskje en grønn busk:)

    Fantastisk hus med drømmetrapp, helt klart!

    Jeg har enda ikke hatt bikinien på meg... denne sommeren har jeg hatt permisjon og gledet meg til mye strandliv og kos med mine barn.. I steden har det vært mye kald nordavind og merkelig ustabilt vær. Blitt mye jobbing med huset men det nyter jeg godt av nå. Endelig "ferdig":)

    Skulle ha malt fasaden og vinduene ute men det kan da vente til neste år?

    Kjenner jeg håper intenst på noen fine dager.. Vestlandet har ikke vært heldig i år.

    Ha en deilig uke!

    Klem
    Helene

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!