...

fredag 25. mars 2011

Den store MUFFINSDAGEN!




Sist helg fekk lillebror lage milkshake, etter oppskrift i Ole Brumm kokeboka. Han fann snart ut at dette vart ein suksess, og bestemte at neste rett ut skulle bli MUFFINS. Eg overtalte han til å vente til neste fredag, som er i dag. Lillebror er som lillebrorar flest; og vi har fått høyre om bakverket han skal lage opptil fleire gongar pr.dag. Han er veldig forventningsfull, og eg tipper han legg ut om det på barnehagen i skrivande stund... ;) For sikkerheits skuld måtte eg skrive opp handlelista på ei av tavlene eg har laga. Slik at det blei umogeleg å gløyme innhandlinga av muffinsingrediensar. Eg er veldig freista til å ta ein slik ferdigpakke, men lillebror meiner vi må gjere det som står i kokeboka... Og det er heilt greit det også. Inni skal vi ha blåbær og sjokolade. Og så det store spørsmålet: kan ein putte begge deler inni på ein gong? Dette var tema mellom dei to håpefulle i går kveld.



Eg måtte le når eg oppdaga at det er den store vafledagen i dag. Eg forstår jo at vi har bomma noko kollosalt :) Men vi får heller lage vafler når alle andre feirer den store muffinsdagen,
viss den finns altså?


GOD FREDAG!



12 kommentarer:

  1. Ja..dette er nok gøy og få bake litt:)Holder ikke med ferdigpakke da....I morgen må jeg finne bekersleiva...sønnen fyller 17 år:)
    kos dere i melskyene:)
    klemklem

    SvarSlett
  2. Ååå, for en god lillebror!
    Og tenk at han vil gjøre det ordentlig og ikke noe ferdig mix max - jeg heier på lillebror:O)

    SvarSlett
  3. jeg har noen kokker hjemme jeg også..kjekt å lage mat sammen med dei små ;))
    kos dåkke og god helg!!
    klem Anne♥

    SvarSlett
  4. ♥ det er ikke så viktig hvilken dag det er, viktigste er å bake noe sammen med barna ♥ muffins og cupcakes er bare nydelig og farlig godt :) Her blir det vaffel i dag, da jeg oppdaget i går at det var den store vaffeldagen :) + at min kjære sunnmøring ELSKER vaffler :D Tok meg også den frihet og nevne bloggen din for KK (på facebook) håper ikke det gjorde noen ting :)

    KK på Facebook

    Ønsker deg en fin fin dag videre. Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Tenkte på vaffeldagen jeg også, emn muffins er da herlig. Putt inni det dere har lyst på. Det smaker sikkert supert med både det ene og det andre inni dem. Koselig å bake. Det har jeg ogås gjort idag. DEt ble en mandelsjokoladekake med pynt av rømme,blåbær og tyttebær. Nydelig og friskt. God helg og lykke til med muffinsen. Kanskje vi får se resultatet?

    SvarSlett
  6. heia lillebror.
    og nei til ferdigpakker...hi hi..
    så koselig tavle hos dere!
    tusen takk for fine ord inne hos meg...setter veldig pris på det.

    SvarSlett
  7. Jeg viste ikke det var noe som het den store vaffel dagen jeg.Vel det får bli vaffler til dessert i dag da. Hihi.
    Å bake er våre to minste også veldig glad i. Om det er smaken av fdet ferdige resultatet eller prossessen kan vel diskuteres tenker jeg.
    Lykke til med den O store bakedagen. :)

    SvarSlett
  8. Så herlig=)!!! Selvsagt må en følge oppskriften i boken!!! Håper vi får høre hvordan det gikk=). Kjempe fin tavle du har laget, flinka!

    Kos dere med muffins og ha en herlig helg!
    Klemmer!

    SvarSlett
  9. Klart det er muffinsdagen.... det er jo så koselig å bake i lag...kos dere, og klem fra Mona

    SvarSlett
  10. Håper muffinsen smaker! Her blir det verken muffins eller vafler i dag - men muligens vafler i helga.

    Når det gjelder sittemøbler til barn, så kommer det vel litt an på hva slags rom det skal brukes på og om det er til lek eller hvile. Storesøster på 6 har både saccosekk og ei stor pute med samme type isoporkuler i. Begge ligger ganske ubrukt under etasjesenga. Foran Tv-en vil begge helst sitte i voksensofaen.

    Selv hadde jeg en hvit saccosekk i imitert skinn i ungdommen, og jeg brukte den mye!

    God helg til deg. Håper den blir god på alle måter :)

    Moccamamma :)

    SvarSlett
  11. Hei vennen:)

    Det er så stas når man er liten å hjelpe til på kjøkkenet:) Har bakt sammen med mamma så lenge jeg kan huske, og husker godt da jeg fikk min egen barnekokebok:)
    Håper vi får se bildet av de ferdige muffinsene, tipper de blir kjempegode:)

    Ønsker deg en deilig helg med dine kjære:)

    Likte forresten den Happycat'en du viser:)

    Klem Lise

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!