...

mandag 27. september 2010

Admiralane vrimlar i hagen! :)



Her er ikkje militærøvelse, eg snakkar om sommarfuglen Admiral :) Så vakker, og så veldig glad i nektaren i Sommerfuglbuskene eg har nedanfor huset. Her flaug opp mellom ti og tjue slike vakre skapningar, når vi kom ned i hagen i kveld. Dei sitt også på husveggen, opp mot mønet og solar seg. Sikkert godt og varmt der? :) Nyyydelege er dei!


Les meir om Admiralane HER

Minner om GiveAway :)


Ha ein vakker kveld,
her er så nydeleg ute, at eg berre sitt
og ser ut gjennom vindauget, mot ein oransje horisont...

Klem
Elin


10 kommentarer:

  1. Sit på jobb...
    Måtte berre ha meg 5 min pause..
    Godt å "besøke" deg..
    Flott musikk og nydelege bilete..
    Nyt den orange horisonten ☺

    klem

    SvarSlett
  2. Så stilig med så mange sommerfugler i hagen!! Det skulle jeg gjerne sett=).

    Ha en super duper mandagskveld=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  3. blir alltid fasinert av disse vakre flygende skapningene..og ungene roper alltid høgt når de ser en sommerfugl :))
    ..tenk nå er det snart vinter og da er det en stund til de kommer igjen...

    håper du har det fint Elin..nyt dette strålende været ;))
    klem Anne♥

    SvarSlett
  4. Nydeleg bilete!
    Sommarfuglar er verkeleg vakre skapningar.
    Så skjøre og delikate
    Ha ei vakker haustveke vidare.
    Klems

    SvarSlett
  5. Å hvor fine bilder du tar! Har sagt det før men sier det igjen. Og produktiv! Har ikke rekt over alle blogger men det er ikke lenge siden jeg var her. Hyllen på badet ditt er fantastisk!! Detaljbildene naturen og din virkelig vakre datter. Flink å sitte modell for mamma:)
    nattaklemmer
    Helene
    ***

    SvarSlett
  6. "Den prektigkledde sommerfugl er fløyet fra Guds hånd, han ga den gyldne ringer og røde purpurbånd.

    Han lærte den å flyve høyt, høyere enn jeg er. Den har nok fuglens lyster, men ei dens dun og fjær

    Og alle verdens mennesker og alle kongebud, ei gjøre kan en sommerfugl, det kan alene Gud"

    Skrev Henrik Wergeland.

    For en flott naturopplevelse du må ha hatt i helga! Fjellet ligger der støtt som...ja, fjell også neste år :)Naturen er så utrolig flott nå, med overgang fra sommer til høst, og med vinter på fjelltoppene. Kom fra Trondheim i dag, via Oppdal, Sunndalsøra og nedover..passerte Sjøholt ca 19.30, så jeg så noe av den oransje horisonten.

    Gratulerer med ett år med blogging! Du trenger virkelig ikke tvile på talentet ditt. Kjør på, hvis du tenker å bruke kreftene på noe i denne gata, selv om det skulle bety at vi ikke får se deg her inne (snufs...) Du treffer midt i blink med kombinasjon lyd, bilde og tekst for meg :)

    Blott en dag var en av salmene jeg hadde da jeg giftet meg :) Med nesten like flott orgelmodulasjon som Carola...teksten er fin både i motgang og medgang.

    Måtte inn og kikke på feiringen din, etter tre døgn uten nett. Får legge en liten kommentar på "basaren" din også :)

    Ha en fin uke :)

    Klem fra Moccamamma

    SvarSlett
  7. Sommerfugler er bare nydelige - heldig du som har mange fremdeles! Her har vi hatt 1 enslig stakkar, som fløy for å finne segen varm plass i sola...snart er det over for denne gang dessverre. Men så er nå naturen fin på vinterstid også, selv om jeg er en frysepinne selv :)hihi..

    Høres ut som du har hatt en nydelig solnedgang ikveld, husk å ta minnene med deg disse mørke kveldene som venter.

    God klem fra Nina

    SvarSlett
  8. Hei Elin.

    Så fint bilde da. ;o))

    Nattaklem fra meg

    SvarSlett
  9. Nydelig bilde Elin... og så koselig å ha mange sommerfugler i hagen.. men du har en sommerfugl busk ..eller er det ikke ?


    nyt dagen ...
    klemmer

    SvarSlett
  10. Nydelig sommerfugl det. Her ser vi den ikke så ofte. Nyt dagen:)

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!